Финтех
720
Tesla спешно прехвърля оборудване от Европа в САЩ
Производителят на електрически коли го прави по въздух, което е скъпо и трудоемко начинание
6096
~ 3 мин. четене
Производителят на електрически автомобили Tesla Inc. е осъществила доставки на индустриални роботи и друго оборудване по въздух от Европа до Калифорния, пише Reuters, като се позовава на свои източници, започнат с процеса. Шест самолета са превозили роботи и друго оборудване, необходими за Гигафабриката на компанията в Невада, в която се прави нова производствена линия за батерии за новия Model 3.
Превозването на оборудване със самолет е скъпо и трудно за осъществяване, а фактът, че Илон Мъск се е навил на този вариант означава, че иска бързо да реши производствените проблеми пред последния модел на Tesla.„Както обикновено, при Tesla всичко се прави с голяма бързина, а парите изглежда не са пречка“, коментира един от двата източника.
Компанията засега е отказала коментар дали е транспортирала оборудване от Европа.
Инвеститорите наблюдават внимателно Tesla и нейния изпълнителен директор, дали ще успеят да създадат масово производство на Model 3 – автомобил с потенциал да катапултира Tesla Inc. до нивото на масов производител и да осигури неговата финансова стабилност.
Производствените грешки обаче накараха Tesla многократно да пропусне производствените цели за седана и хвърлиха съмнение върху поредното обещание на Мъск, че през третото тримесечие на тази година компанията вече ще спре да „изгаря“ пари. Паричният поток на Tesla е отрицателен в размер на 1 млрд. долара през първото тримесечие, а по-рано този месец разкри, че може да заложи завода си за монтаж на автомобили във Фремонт, Калифорния като обезпечение срещу поемане на нов дълг.
Специалистите от германското поделение на Tesla - Grohmann Automation, в момента преработват линията за производство на батерии в Гигафабриката край Рено, Невада, в опит да премахнат затрудненията пред производството, е казал един от източниците. Идеята е линията постепенно да става по-автоматизирана.За първи път Мъск разкри плановете си за тази линия по време на конферентен разговор с анализатори през ноември, след като се оплака от проблеми с оригиналната линия, построена от подизпълнител. Изпълнителният директор на Tesla каза на инвеститорите, че новата производствена линия за акумулаторни батерии ще помогне на автомобилния производител да постигне значителен ръст в производителността. Компанията отбеляза, че и без новата линия до юни ще може да произвежда по 5000 автомобила Model 3 на седмица.
Притиснат от времето да отстрани производствените проблеми Мъск настоява, че новата линия трябва да бъде „безрезервно усилие“, е казал източникът на Reuters. Това е довело до решението спешно да се прехвърли новото производствено оборудване в Съединените щати от Европа. Това обикновено не се прави дори от големите автомобилопроизводители, които планират подобни действия месеци или дори години напред и го правят по суша и вода, но не и по въздух.
Според Reuters доставките на новото оборудване са започнали да пристигат в Рино тази седмица. Засега не е ясно кога ще започне да функционира новата производствена система. Роботите често трябва да бъдат рекалибрирани, за да се коригират минималните разлики в качеството на суровините, с които работят, или разликите в температурата и влажността. Тестването на качеството на материалите и рекалибрирането на роботи се оказаха пречката, която ръководителите на Tesla подцениха в миналото, е казал първият източник.
Мъск многократно се оплаква от „производствения ад“, опитвайки се да увеличи производството на Model 3, чието производство, макар и бавно, започна през юли миналата година. През февруари Мъск каза, че основното препятствие все още е производството на батерийни модули, като добави, че Tesla е станала „малко самоуверена, малко самодоволна“ в способността си да изпълнява целите.
Производството на батерии в Гигафабриката в Невада е разделено в четири зони, две от които имат проблеми. „Отговорността за две от тези зони първоначално бе делегирана на подизпълнители, специализирани в интегрирането на сложни системи“, каза Мъск.