Thomas Cook неочаквано се върна на туристическата сцена
Новите китайски собственици планират да превърнат Thomas Cook в „история за глобален успех“

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Британският гигант Thomas Cook се съживи почти година след драматичния си колапс, който принуди властите в Обединеното кралство да репатрират 150 000 летовници и да оставят 9 000 души без работа. Sky News разкри още миналата седмица, че бивш основен акционер е купил туристическа марка за 11 млн. паунда и ще я възобнови като онлайн туристическа компания.
Новите китайски собственици от Fosun заявиха, че планират да превърнат Thomas Cook в „история за глобален успех“ въпреки непосредствените предизвикателства, породени от коронавирусната криза, която създаде сериозни турбуленции в сектора и в частност в авиацията.
Марката Thomas Cook е „преоткрита“ като онлайн туристическа компания, като логото на компанията се запазва. Към момента в нея работят около 50 души.
Туристическата фирма казва, че новият уебсайт – www.thomascook.com , дава възможност на клиентите да "контролират собствената си почивка, с възможността да проектират пътуването си в съответствие с техния бюджет, нужди и спецификации". Функциите ще включват трансфери, коли под наем, паркинг на летището, обмяна на валути и застраховка за пътуване.
Клиентите на новата туристическа агенция могат да бъдат „уверени, че парите им са защитени“ поради нейната „стабилна финансова структура“.
Туроператорът предлага само пътувания до дестинации, от които почиващите в Обединеното кралство могат да се върнат без карантина, като Италия, Турция и части от Гърция. Компанията няма да има собствени самолети и първоначално ще използва превозвача EasyJet за полетите си.
Ако стартът на новото дружество в Обединеното кралство бъде успешен, компанията има планове да се разшири в Белгия и Нидерландия, а също така е видяла възможност във Франция, където е седалището на туристическия бизнес Club Med, собственост на Fosun.