Volkswagen ще реши до края на октомври къде да строи новия си завод
Новата фабрика трябва да започне работа през 2023 г.

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 1 мин.
Volkswagen Group ще реши къде да построи новия си европейски завод до края на октомври. Това разкри директорът по производство на Skoda Михаел Олжеклаус пред изданието Automotive News Europe.
По думите му изборът на компанията се свежда до 3 локации - две на територията на Турция и една в ЕС, но той не посочва за коя държава става дума. Вече е ясно, че това е България, пише automedia.bg. Новият завод ще се ръководи от Volkswagen, но в него ще се произвеждат основно модели на Skoda и на Seat.
Олжеклаус разкри, че след като стане ясна локацията на завода, тогава VW ще прецени кои модели ще се произвеждат в него. Окончателното решение за производствената гама ще стане ясно през ноември, а фабриката трябва да започне работа през 2023 г.
"През последните години увеличихме значително капацитета си в съществуващите заводи, но те вече са препълнени", обясни Олжеклаус. Той коментира, че през 2018 г. липсата на допълнителни мощности струва на Skoda около 100 000 продажби, като и за тази година минусът ще бъде същият.
Според изданието предпочитаното място за завод от VW е Турция, но все още се обсъжда и вариантът за България. Сред притесненията на компанията са високите данъци в Турция върху по-големите автомобили (с двигатели с обем до 1.6 литра), които заемат около 96% от пазара през 2019 г.
Турското правителство вече е провело разговори с германския производител и в момента се търси решение, с което да не бъдат ощетени и останалите компании със заводи в страната.
По думите му изборът на компанията се свежда до 3 локации - две на територията на Турция и една в ЕС, но той не посочва за коя държава става дума. Вече е ясно, че това е България, пише automedia.bg. Новият завод ще се ръководи от Volkswagen, но в него ще се произвеждат основно модели на Skoda и на Seat.
Олжеклаус разкри, че след като стане ясна локацията на завода, тогава VW ще прецени кои модели ще се произвеждат в него. Окончателното решение за производствената гама ще стане ясно през ноември, а фабриката трябва да започне работа през 2023 г.
"През последните години увеличихме значително капацитета си в съществуващите заводи, но те вече са препълнени", обясни Олжеклаус. Той коментира, че през 2018 г. липсата на допълнителни мощности струва на Skoda около 100 000 продажби, като и за тази година минусът ще бъде същият.
Според изданието предпочитаното място за завод от VW е Турция, но все още се обсъжда и вариантът за България. Сред притесненията на компанията са високите данъци в Турция върху по-големите автомобили (с двигатели с обем до 1.6 литра), които заемат около 96% от пазара през 2019 г.
Турското правителство вече е провело разговори с германския производител и в момента се търси решение, с което да не бъдат ощетени и останалите компании със заводи в страната.