Wizz Air е против идеята на ЕС за нова отмяна на летищните слотове

Според авиокомпанията това е „антиконкурентен подход" и би попречило на развиващите се фирми

Wizz Air е против идеята на ЕС за нова отмяна на летищните слотове

Снимка: Wizz Air

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air се обяви против идеята на Европейския съюз за удължаване на времето, през което авиокомпаниите са освободени от задължението си да поддържат летищни слотове. В края на месец март Европейският съюз отмени изискванията за летищните слотове, които задължават авиокомпаниите да използват най-малко 80% от своите слотове (запазените часове и дни) за излитане и кацане. Основната цел на премахването на т.нар. правило "използваш или губиш" е да се подпомогнат въздушните превозвачи да се справят с драстичния спад във въздушния трафик, причинен от кризата с коронавируса.

Отмяната се прилага от 1 март до 24 октомври 2020 г. Освен това мярката ще се приложи и със задна дата - от 23 януари до 29 февруари 2020 г., за полетите между ЕС и Китай или Хонконг. А причината е, че на 23 януари 2020 г. беше затворено първото летище в Китай. Ако настоящото сериозно положение се запази, мярката може да бъде удължена с помощта на делегиран акт на Комисията на ЕС.

От Wizz Air казаха за Economic.bg, че в момента се обсъжда идеята за удължаване на тази антикризисна мярка до март 2021 г. Което означава, че и през зимния сезон авиокомпаниите няма да имат задължение да поддържат летищни слотове. Според нискотарифния превозвач обаче едно такова допълнително удължаване е „антиконкурентен подход и по-скоро ще възпрепятства, отколкото помага за възстановяването на авиационната индустрия в ЕС“, се казва в официално съобщение на компанията.

„Wizz Air е създадена с цел обогатяване на живота чрез пътуване на достъпни цени, но ако отмяната на правилото за летищните слотове се удължи и през авиационния зимен сезон, Wizz Air, която планира разширяване, би била възпрепятствана да го осъществи", казват от дружеството, посочвайки, че от това ще бъдат облагодетелствани авиокомпании със слаби бизнес модели или лошо управление на разходите. "Това също би попречило на Wizz Air да предоставя нови, нискотарифни услуги за своите пътници“, се казва още в писмото на авиокомпанията.

Според тях решението на Европейския съюз би се отразило неблагоприятно и върху икономиките на градовете, обслужвани от тези летища, тъй като те ще бъдат изправени пред недостиг на пътници, а това ще има негативен ефект по цялата верига - от понижена заетост и съкращения до спад в доставките и активностите с доставчици. Това би повлияло и на икономическото възстановяване на ЕС чрез ограничаване на въздушната свързаност и допълнителни загуби за вече засегнатите икономики.

Коментари: 0