Xiaomi ще инвестира $7 млрд. в 5G, AI и IoT през следващите 5 години
Компанията иска да запази лидерската си позиция на китайския пазар

© ECONOMIC.BG / Xiaomi
~ 1 мин.
Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp ще инвестира повече от 50 милиарда юана (7,18 милиарда долара) в изкуствен интелект и интернет технологии от пето поколение през следващите пет години, тъй като конкуренцията в сектора нараства, предаде Ройтерс.
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун направи това съобщение в писмо, публикувано в акаунта в социалните медии на компанията в четвъртък, но не предостави конкретни инвестиционни подробности.
„Ние трябва да превърнем нашето непрекъснато предимство, което имаме в AIoT и интелигентния живот, в абсолютна победа и напълно да циментираме статута си на крале в интелигентната ера“, каза Лей, използвайки съкращението за изкуствен интелект на нещата, препратка към комбинация от AI и интернет технологии.
Обявената инвестиция увеличава ангажимента на Xiaomi, направен миналата година, да инвестира 10 милиарда юана за пет години в стратегия „Всичко в AIoT“.
Изпълнителният директор на Xiaomi Лей Джун направи това съобщение в писмо, публикувано в акаунта в социалните медии на компанията в четвъртък, но не предостави конкретни инвестиционни подробности.
„Ние трябва да превърнем нашето непрекъснато предимство, което имаме в AIoT и интелигентния живот, в абсолютна победа и напълно да циментираме статута си на крале в интелигентната ера“, каза Лей, използвайки съкращението за изкуствен интелект на нещата, препратка към комбинация от AI и интернет технологии.
Обявената инвестиция увеличава ангажимента на Xiaomi, направен миналата година, да инвестира 10 милиарда юана за пет години в стратегия „Всичко в AIoT“.
Базираната в Пекин компания стартира като производител на мобилни телефони на достъпни цени, но нейните продукти сега включват и интелигентни телевизори и печки.
Въпреки това Xiaomi също се сблъсква с интензивна конкуренция на родния пазар от страна на Huawei Technologies, която завоюва рекордните 42% от пазара на смартфони в Китай през третото тримесечие за сметка на други местни производители и Apple.