Яйцата поскъпнаха със 180% в САЩ заради презапасяването
Веригите са принудени да въвеждат ограничения в продажбите и да увеличават цените

© ECONOMIC.BG / Unsplashed
~ 2 мин.
Американците се запасяват с яйца по време на кризата с коронавируса. Това води до недостиг в доставките и скок на цените в някои супермаркети, предава CNN.
Продажбите на яйца са се увеличили с 44% за седмицата, приключваща на 14 март, в сравнение с преди година, сочат най-новите данни на Nielsen. Walmart и други големи хранителни вериги са въвели ограничения през последните дни за покупки на яйца, почистващи препарати и други продукти, които са силно търсени от клиентите.
„Потребителите пазаруват в паника и то основни артикули (мляко, хляб, тоалетна хартия и яйца). И очевидно това се случва в национален мащаб и за по-дълъг период от време", казва Брайън Москогиури, директор и анализатор в Urner Barry, фирма за проучване на пазара на стоки.
Търговците на дребно поръчват до шест пъти повече от нормалния обем яйца и са изчерпали предлагането, което обичайно е очаквано по-голямо преди Великден, каза той.
Цените на яйцата на едро са се повишили със 180% от началото на март, според Urner Barry, която публикува ежедневен показател за индустрията. "Цените на едро на яйцата се повишиха рязко през седмицата", казва Министерството на земеделието в седмичния си доклад в петък. Компаниите се надпреварват „да поддържат достатъчно запаси, за да отговорят на повишеното ниво на потребителско търсене“.
Когато цените на доставчиците се повишават, търговците са изправени пред два варианта: да прехвърлят разходите на потребителите или да поемат удара върху печалбите си. Правят и двете.
"Поради ограниченото предлагане и по-високо от обичайното търсене нашите доставчици са увеличили цените на яйцата", се казва в табела, поставена в Stop & Shop в Бостън. „В резултат може да очаквате по-високи цени от събота, 21 март, както и потенциални прекъсвания в доставките“.
Продажбите на яйца са се увеличили с 44% за седмицата, приключваща на 14 март, в сравнение с преди година, сочат най-новите данни на Nielsen. Walmart и други големи хранителни вериги са въвели ограничения през последните дни за покупки на яйца, почистващи препарати и други продукти, които са силно търсени от клиентите.
„Потребителите пазаруват в паника и то основни артикули (мляко, хляб, тоалетна хартия и яйца). И очевидно това се случва в национален мащаб и за по-дълъг период от време", казва Брайън Москогиури, директор и анализатор в Urner Barry, фирма за проучване на пазара на стоки.
Търговците на дребно поръчват до шест пъти повече от нормалния обем яйца и са изчерпали предлагането, което обичайно е очаквано по-голямо преди Великден, каза той.
Цените на яйцата на едро са се повишили със 180% от началото на март, според Urner Barry, която публикува ежедневен показател за индустрията. "Цените на едро на яйцата се повишиха рязко през седмицата", казва Министерството на земеделието в седмичния си доклад в петък. Компаниите се надпреварват „да поддържат достатъчно запаси, за да отговорят на повишеното ниво на потребителско търсене“.
Когато цените на доставчиците се повишават, търговците са изправени пред два варианта: да прехвърлят разходите на потребителите или да поемат удара върху печалбите си. Правят и двете.
"Поради ограниченото предлагане и по-високо от обичайното търсене нашите доставчици са увеличили цените на яйцата", се казва в табела, поставена в Stop & Shop в Бостън. „В резултат може да очаквате по-високи цени от събота, 21 март, както и потенциални прекъсвания в доставките“.
Цените на яйцата са се увеличили с 14% в магазините на Morton Williams в Ню Йорк. Компанията е разочарована, че по време на криза плаща двойно за яйца от своите доставчици.
"Несъмнено е, че яйчената индустрия е удвоила цените заради увеличеното търсене. Най-тежко това удря нюйоркчани с ниски доходи, тъй като толкова много хора, като заетите в ресторанти и хотели, са загубили работата си", заяви Ави Канер, говорител на Morton Williams.