„Яндекс“ обмисля да увеличи десетократно автономните си коли
Компанията започва да се конкурира със световни лидери в тази област

© ECONOMIC.BG / Kremlin.ru
~ 1 мин.
Търсачката „Яндекс“, която е руският еквивалент на Google, обмисля през следващите две години да разшири автопарка си от автономни коли до 1000 превозни средства, пише Reuters. Целта на компанията е да ускори своите тестове на новата технология за автомобили без шофьори.
В момента „Яндекс“ има 90 автономни коли, от които 35 се тестват по пътищата на Москва с инженер на компанията, стоящ на шофьорското място. Фирмата се надява да увеличи своите самоуправляеми автомобили до над 100.
„Планираме по-нататъшно разширяване на автопарка до около хиляда автомобила. Можем да произведем първите хиляда коли доста бързо, в рамките на следващите година и половина – две“, казал е в интервю за Reuters ръководителят на дивизията за автономни коли на „Яндекс“ Дмитрий Полишчук. „Увеличението е необходимо, за да изпробваме бързо промените в алгоритмите, които правим“, обяснил е той.
Изследване, публикувано от британската банка HSBC през януари, показа, че софтуерът за автономно шофиране на „Яндекс“ е направил компанията съперник на световни лидери в тази сфера и че възможностите на програмата бързо настигат проекта Waymo на Google.
Руската компания не разкрива какви средства е инвестирала в разработката на технологията за коли без шофьори, но по думите на Полишчук един такъв руски автомобил струва 6.5 млн. рубли (98 хил. долара).
В момента „Яндекс“ има 90 автономни коли, от които 35 се тестват по пътищата на Москва с инженер на компанията, стоящ на шофьорското място. Фирмата се надява да увеличи своите самоуправляеми автомобили до над 100.
„Планираме по-нататъшно разширяване на автопарка до около хиляда автомобила. Можем да произведем първите хиляда коли доста бързо, в рамките на следващите година и половина – две“, казал е в интервю за Reuters ръководителят на дивизията за автономни коли на „Яндекс“ Дмитрий Полишчук. „Увеличението е необходимо, за да изпробваме бързо промените в алгоритмите, които правим“, обяснил е той.
Изследване, публикувано от британската банка HSBC през януари, показа, че софтуерът за автономно шофиране на „Яндекс“ е направил компанията съперник на световни лидери в тази сфера и че възможностите на програмата бързо настигат проекта Waymo на Google.
Руската компания не разкрива какви средства е инвестирала в разработката на технологията за коли без шофьори, но по думите на Полишчук един такъв руски автомобил струва 6.5 млн. рубли (98 хил. долара).