Япония се приближава до най-бързия влак на планетата
Доверието на инвеститорите расте, след като Central Japan Railway регистрира най-високите парични потоци за сектора в глобален план

Планът на японската Central Japan Railway Co. да изгради най-бързия влак в света, е все по-близо до своята реализация, пише Bloomberg. Пониженията в доходността по дълга и застраховката за фалит на компанията дават оптимистичен сигнал, че тя ще успее на осигури 47 млрд. долара, необходими за мащабния проект.
Рекордните печалби на превозвача доведоха до спад на разходите за фалит по дълговите ѝ инструменти до 18 базисни пункта, което е най-ниската стойност в последните шест години. Доходността по емисията 18-годишни облигации за 137 млн. долара, емитирани през септември 2012 г., се понижи с 8 базисни пункта. Книжата са оценени с рейтинг Аа3 от Moody’s - четвъртият най-висок възможен.
Отчетът за последния месец показа и рекорден брой на използвалите услугите на „влаковете-стрела”. „Ръстът в пътниците помага на компанията да повиши оперативните си парични потоци, с които тя възнамерява да финансира част от проекта. Ако нивата се запазят, то Central Japan няма да има проблеми с това. Печалбите ѝ са надеждни”, коментира през агенцията Юсуке Уеда – анализатор в Токио за Bank of America Merrill Lynch.
Предвижда се работата по изграждане на връзката между Токио и Нагоя да започне в рамките на текущата фискална година и да завърши през 2027г. Влаковете на магнитна възглавница Maglev (Magnetic levitation) ще се движат със скорост до 500 км./ч., което е близо двойно над сегашната най-висока скорост за редовно движение между двата града – 270 км./ч. Разстоянието от 286 км ще се изминава за приблизително 40 минути. За да отговаря на високата скорост, трасето трябва да избягва в максимална степен кривите, което води до необходимост от прокопаването на 248 км. тунели.
Central Japan възнамерява да осигури част от финансирането със собствени средства - паричните ѝ потоци са по-високи от всяка друга компания в сектора по света. Прогнозите са, че за фискалната година, започваща на 1 април нетната печалба ще нарасне с 3,6% от предишното рекордно ниво до 265 млрд. йени (2,3 млрд. долара). Компанията регистрира положителен финансов резултат през всяка една от годините от листването си на борсата през 1997г. За друга част ще бъдат емитирани пет-, десет- и 20-годишни облигации. За линията няма да бъдат използвани публични ресурси.