За най-доброто уиски в света е обявено...японското Yamazaki

Успехът на Япония е wake up call за шотландския скоч, казва издателят на Whiskey Bible Джим Мъри

\"Заплаха\" от Изтока

За най-доброто уиски в света е обявено...японското Yamazaki

Снимка: Wiskey Fest Sofia\'2014

5562 ~ 2 мин. четене
Автор: Николай Марченко

За най-доброто уиски в света е обявено...японското Yamazaki, пише британският вестник The Daily Mail за изданието на Whisky Bible'2015.

„Унижение за Шотландия, като дори англичаните се справят по-добре от шотландците“, иронизира таблоидът в заглавието и подзаглавието по темата. Япония според изданието "направо предизвиква уиски индустрията на Шотландия с лансирането на малцовото си питие".

Уиски от Далечния изток, обявено за най-доброто в света, всъщност е Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013. Луксозното питие е удостоено с честта да влезе в Whisky Bible на Джим Мъри,  който описва напитката като „произведение близо до невероятен гений".

За първи път изданието на „уиски библията“  за 2015 г. не разполага с нито една шотландска дестилерия. „И да натрием сол в раните на Шотландия, като един от конкурентите спечели и европейската награда", нажижава обстановката Daily Mail. 

Уиски на годината e награда на Английското уиски дружество. The Yamazaki Single Malt е от най-старата в Япония дестилерия, която датира от 1923 г. Луксозното питие получи 97.5 точки от 100 по версията на Джим Мъри, който приветства неговата "изискана дързост" и "финала" му на "светлина с подигравателна подправка".

Видовете шотландски скоч обаче бяха обявени от Мъри за най-добрите уискита в света са Old Pulteney (21-годишно малцово уиски) за 2012 г. и Glenmorangie Ealanta – за 2014 г. Според водещия в Обединеното кралство експерт обаче тазгодишният успех на японците е "тревожен за шотландската уиски индустрия, която се сблъсква с възхода на чуждестранни напитки и може да се говори за wake up call за производителите на скочове".

Мъри обвинява производителите в Шотландия, че „изпускат топката“, като според него Yamazaki е „единственото малцово питие, което не е шотландско и може да бъде открито навсякъде“. Марката бе представена миналия уикенд и на Whiskey Fest Sofia'2014 (вижте фоторепортажа на Economic.bg от събитието с уникалните снимки на Стоян Йотов).


Подкрепи Economic.bg