Китайската CRRC представи евтина и бърза жп система

Системата се нарича автономен железопътен транзит

Китайската корпорация за железопътен подвижен състав – CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), за която имаше слухове, че ще инвестира в българските желеници, представи своя нов продукт. Става дума за първата безжична железопътна транзитна система, която бе официално представена в Жужоу, провинция Хунан в Китай, и се очаква да осигури по-бърз и евтин жп транспорт. 

Системата се нарича автономен железопътен транзит (ART). Според CRRC ART използва гумени колела върху пластмасово ядро, вместо стоманени колела. Системата съчетава предимствата както на железопътните и автобусни транспортни системи, така е и гъвкава и не замърсяваща. ART е оборудвана и с технология, защитена с авторски права за автоматично управление на превозните средства. 

Според компанията ART е много по-евтина от обикновеното метро, което струва около 400-700 милиона RMB на километър в Китай. За сравнение, електрически трамваи, които струват 150-200 милиона RMB на километър, системата ART възлиза на около 1/5 от инвестицията.

CRRC започна проектирането на ART системата през 2013 г. Първата ART кола е с дължина 31 метра, с максимален товар от 307 души или 48 тона. Неговата максимална скорост е 70 км/ч и може да пропътува разстояние от 25 км след 10 минути зареждане.

Първата ART линия в света ще бъде пусната в Жужоу, провинция Хунан. Нейната дължина ще е 6.5 км. 


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: жп транспорт | CRRC | нова система | публичен транспорт

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини