Концесионерът на Летище Пловдив ще инвестира €160 млн. в него

Предвижда се да бъде подсилена и разширена пистата на летището, както и изградена ремонтна база за самолети

Консорциумът между китайската HNA Group и свързаната с него Plovdiv Airport Invest ще инвестира в Летище Пловдив двойно повече средства от това, което е записано в предварителния договор. Също така парите ще бъдат вложени в по-кратки срокове от предвидените в предварителния концесионен договор. Това стана ясно по време на днешната среща между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и представители на консорциума.

В първоначално заложения вариант на концесията обемът на инвестициите в обекта е в размер на 79 млн. евро в срок от 35 години. Сега вече се говори за 160 млн. евро. Очаква се след приключването на законовите процедури да бъде подписан концесионният договор. За всяка календарна година концесионерът ще извършва плащане, което се състои от фиксирана и променлива част. Фиксирана част е в размер на 600 хил. лв. без ДДС, а променливата част представлява 6% от общия размер на нетните приходи от всички дейности за съответната година, свързани с ползването на обекта на концесията.

Китайските инвеститори са запознали министър Московски с плановете за развитие на Летище Пловдив. Те са изразили намерение да превърнат летището в сериозен транспортен хъб с пътнически терминал и два карго терминала, които да могат да обработват голям брой камиони. Предвижда се да бъде подсилена и разширена пистата на летището, както и изградена ремонтна база за самолети, подобно на тази на летище София.

От израелската компания Israel Aerospace Industries вече са проявили интерес да оперират базата.

Московски е уверил представителите на HNA Group, че се проектира изграждането на жп връзка между аеропорта и жп линията София-Пловдив-Свиленград при жп гара Крумово. Дължината на трасето, което е необходимо да бъде изградено, е 4-5 км., като е възможно строителните дейности да започнат още следващата година. Министърът е поел ангажимент да съдейства и за разширяването и обновяването на довеждащата пътна инфраструктура, така че да се подобри свързаността между пловдивското летище и пътя Пловдив–Асеновград, както и връзките с АМ „Тракия“ и АМ „Марица“. За осъществяването на тези проекти ще бъде проучена възможността за финансиране по Плана „Юнкер“.

В рамките на срещата е било отбелязано, че инвестициите от страна на консорциума, които ще бъдат направени в Летище Пловдив, както и реабилитирането на транспортните връзки с аеропорта, ще увеличат не само товаропотока, но и ще доведат до развитие на туризма и бизнеса в региона.

Министърът е изтъкнал, че това е първият голям транспортен проект в България, който ще се реализира с участието на китайска компания. Представителите на HNA Group са уверили българската страна, че ще проучат възможностите да съдействат за привличането и на други китайски компании, които да инвестират в България.

От своя страна Московски е поканил ръководството на HNA Group да участва в бизнес форумите, които ще бъдат организирани по време на срещата на държавните и правителствени ръководители на страните от Централна и Източна Европа и Китай през юли в София.

HNA Group към момента разполага с приблизително $145 млрд. активи, над $90 млрд. приходи годишно и с над 410 000 служители по цял свят. Дейностите на компанията са в различни сфери, като основно са съсредоточени в авиацията, технологиите, туризъма, финансите, иновациите и логистиката. Компанията управлява 14 авиокомпании с над 1250 самолета, като оперира 13 летища и над 1000 вътрешни и международни линии. Годишно компанията превозва над 100 млн. пътника до над 260 града, съобщават от транспортното министерство.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: инвестиции | самолети | ремонт | летище Пловдив | писта | концесионер | HNA Group | Хайнан Груп

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини