15-те най-ценни марки в света
Business Insider класира най-големите компании според стойността на техните марки
~ 3 мин.
1. Coca Cola
Стойност на марката - 77.8 млрд. долара
8% ръст от 2011 г.
Кока-Кола продължава да бъде най-разпознаваемата марка по целия свят. Компанията продължи да трупа популярност и тази година чрез активното си спонсорство на Олимпийските игри, промоциите на "Coca-Cola Music" и различните си инициативи. Със своите 3500 различни напитки, продавани в световен мащаб, Coca Cola е безспорен лидер на развиващите се пазари.
2. Apple
Стойност на марката - 76.6 млрд. долара
129% ръст от 2011 г.
Въпреки че понесе сериозни критики за новите си устройства на пазара, Аpple явно все пак успя да удовлетвори очакванията на своите клиенти с IPad3 и IPhone5.
3. IBM
Стойност на марката - 75.5 млрд. долара
8% ръст от 2011 г.
IBM постоянно актуализира дейностите си, за да е в крак с тенденциите на развиващите се пазари. "Тази компания е христоматиен пример за това как да се създаде, изгради и наложи един водещ за целия свят бизнес", коментрат от Omnicom.
4. Google
Стойност на марката - 69.7 млрд. долара
26% ръст от 2011 г.
Приходите на Google продължават да нарастват и тази година. Стойността на марката, също се е увеличила благодарение на сделката с Motorola Mobility. Междувременно техно гигантът разшири и полето си на дейности с Google TV, Google Drive и т.н.
5. Microsoft
Стойност на марката - 57.9 млрд. долара
Спад с 2% от 2011 г.
Развитието на Microsoft в никакъв случай не може да се сравни с това на Apple и Google. Бъдещето на компанията ще зависи до голяма степен от това как ще бъде прието от клиентите й Windows 8.
6. GE
Стойност на марката - 43.7 млрд. долара
2% ръст от 2011 г.
С интегрираната си комуникационна пларформа GE Works, компанията стана първенец в няколко области - от създаването на работни места в производствения сектор до разработването на напреднали технологии в здравеопазването. Добре се развива и основната й дейност.
7. McDonal`s
Стойност на марката - 40.1 млрд. долара
13% ръст от 2011 г.
В момента McDonal`s притежава 33 500 ресторанта в 119 държави, като продължава да развива мрежата си в Азия.
8. Intel
Intel успява да задържа вниманието на потребителите чрез постоянното въвеждане на нови технологии. Наскоро от компанията обявиха плановете си стартират масовото производство на първите 14-нанометрови процесори. Успоредно с това до 2015г. подготвя и научно-изследователските дейности за създването на още по-малки 10-нанометрови чипове.
9. Samsung
Стойност на марката - 32.9 млрд. долара
40% ръст от 2011 г.
Побеждавайки Apple и Nokia по брой продадени смартфони през 2011 г., Samsung със своя 19-процентов дял на световния пазар на тези устройства, е един от големите играчи за 2012 г.
10. Toyota
Стойност на марката - 30.3% млрд. долара
9% ръст от 2011 г.
С Toyota Prius марката успя да привлече нови клиенти - предимно млади хора и такива, изповядващи "зелената" идея.
11. Mercedes-Benz
Стойност на марката: 30.1 млрд. долара
Ръст с 18% спрямо 2011 г.
Компанията произвеждаща едни от най-луксозните автомобили в света набляга на лукса, което реално е удвоило стойността на марката спрямо 2010 г.
12. BMW
Стойност на марката: 29.1 млрд. долара
Ръст с 18% спрямо 2011 г.
Още една компания, която произвежда суперлуксозни возила. Баварската компания е продала повече от 3 хил. автомобила през 2012 г. и отвори фирмени магазини в Лондон и Париж, като част от програмата си за развитие на търговията на дребно.
13. Disney
Стойност на марката: 27.4 млрд. долара
Спад с 5% спрямо 2011 г.
Компанията губи позиции спрямо предходната година, заради липсата на оригинални продукции. Все пак марката остава разпознаваема по целия свят и запазва позицията си сред първите 15.
14. Cisco
Стойност на марката: 27.2 млрд. долара
Ръст с 7% спрямо 2011 г.
Най-голямата компания за мрежово оборудване в света не остава изолирана от кризата. Компанията обаче търси нови пазари и затова придоби NDC, компания за създаване на видео софтуер и решения в сферата на защитата на съдържанието.
15. Hewlett-Packard
Стойност на марката: 26.1 млрд. долара
Спад с 8% спрямо 2011 г.
Без съмнение една от най-разпознаваемите компании в света. Производителят на компютри и оборудване обаче губи от спада в търсенето на персонални компютри, за сметка на таблетите и смартфоните.
Стойност на марката - 77.8 млрд. долара
8% ръст от 2011 г.
Кока-Кола продължава да бъде най-разпознаваемата марка по целия свят. Компанията продължи да трупа популярност и тази година чрез активното си спонсорство на Олимпийските игри, промоциите на "Coca-Cola Music" и различните си инициативи. Със своите 3500 различни напитки, продавани в световен мащаб, Coca Cola е безспорен лидер на развиващите се пазари.
2. Apple
Стойност на марката - 76.6 млрд. долара
129% ръст от 2011 г.
Въпреки че понесе сериозни критики за новите си устройства на пазара, Аpple явно все пак успя да удовлетвори очакванията на своите клиенти с IPad3 и IPhone5.
3. IBM
Стойност на марката - 75.5 млрд. долара
8% ръст от 2011 г.
IBM постоянно актуализира дейностите си, за да е в крак с тенденциите на развиващите се пазари. "Тази компания е христоматиен пример за това как да се създаде, изгради и наложи един водещ за целия свят бизнес", коментрат от Omnicom.
4. Google
Стойност на марката - 69.7 млрд. долара
26% ръст от 2011 г.
Приходите на Google продължават да нарастват и тази година. Стойността на марката, също се е увеличила благодарение на сделката с Motorola Mobility. Междувременно техно гигантът разшири и полето си на дейности с Google TV, Google Drive и т.н.
5. Microsoft
Стойност на марката - 57.9 млрд. долара
Спад с 2% от 2011 г.
Развитието на Microsoft в никакъв случай не може да се сравни с това на Apple и Google. Бъдещето на компанията ще зависи до голяма степен от това как ще бъде прието от клиентите й Windows 8.
6. GE
Стойност на марката - 43.7 млрд. долара
2% ръст от 2011 г.
С интегрираната си комуникационна пларформа GE Works, компанията стана първенец в няколко области - от създаването на работни места в производствения сектор до разработването на напреднали технологии в здравеопазването. Добре се развива и основната й дейност.
7. McDonal`s
Стойност на марката - 40.1 млрд. долара
13% ръст от 2011 г.
В момента McDonal`s притежава 33 500 ресторанта в 119 държави, като продължава да развива мрежата си в Азия.
8. Intel
Стойност на марката - 39.4 млрд. долара
12% ръст от 2011 г.Intel успява да задържа вниманието на потребителите чрез постоянното въвеждане на нови технологии. Наскоро от компанията обявиха плановете си стартират масовото производство на първите 14-нанометрови процесори. Успоредно с това до 2015г. подготвя и научно-изследователските дейности за създването на още по-малки 10-нанометрови чипове.
9. Samsung
Стойност на марката - 32.9 млрд. долара
40% ръст от 2011 г.
Побеждавайки Apple и Nokia по брой продадени смартфони през 2011 г., Samsung със своя 19-процентов дял на световния пазар на тези устройства, е един от големите играчи за 2012 г.
10. Toyota
Стойност на марката - 30.3% млрд. долара
9% ръст от 2011 г.
С Toyota Prius марката успя да привлече нови клиенти - предимно млади хора и такива, изповядващи "зелената" идея.
11. Mercedes-Benz
Стойност на марката: 30.1 млрд. долара
Ръст с 18% спрямо 2011 г.
Компанията произвеждаща едни от най-луксозните автомобили в света набляга на лукса, което реално е удвоило стойността на марката спрямо 2010 г.
12. BMW
Стойност на марката: 29.1 млрд. долара
Ръст с 18% спрямо 2011 г.
Още една компания, която произвежда суперлуксозни возила. Баварската компания е продала повече от 3 хил. автомобила през 2012 г. и отвори фирмени магазини в Лондон и Париж, като част от програмата си за развитие на търговията на дребно.
13. Disney
Стойност на марката: 27.4 млрд. долара
Спад с 5% спрямо 2011 г.
Компанията губи позиции спрямо предходната година, заради липсата на оригинални продукции. Все пак марката остава разпознаваема по целия свят и запазва позицията си сред първите 15.
14. Cisco
Стойност на марката: 27.2 млрд. долара
Ръст с 7% спрямо 2011 г.
Най-голямата компания за мрежово оборудване в света не остава изолирана от кризата. Компанията обаче търси нови пазари и затова придоби NDC, компания за създаване на видео софтуер и решения в сферата на защитата на съдържанието.
15. Hewlett-Packard
Стойност на марката: 26.1 млрд. долара
Спад с 8% спрямо 2011 г.
Без съмнение една от най-разпознаваемите компании в света. Производителят на компютри и оборудване обаче губи от спада в търсенето на персонални компютри, за сметка на таблетите и смартфоните.