20 трика за супер продуктивност
Forbes представя основните стъпки от плана на Натали Сисън
Крайни срокове, бизнес планове, куп задачи...Как да се съсредоточите така, че да успеете да изпълните задълженията си в ограниченото време, с което разполагате? Forbes издава някои от триковете за супер продуктивност на Натали Сисън, автор на тренинг програма за успешни бизнес служители.
1. Ставайте час по-рано.
2. Използвайте неделния следобед, за да планирате задълженията си за седмицата.
3. Казвайте "не". Не се разсейвайте. Фокусирайте се върху целите, които искате да постигнете.
4. Вземете си домашен помощник и не губете ценно време в миене на чинии и пране.
5. Ако работите вкъщи: изключете задължително стационарния телефон.
6. Поддържайте списък на задачите (добър вариант е и приложението TeuxDeux) и вписвайте в него само ТРИ неща, които трябва да свършите в рамките на днешния ден.
7. Планирайте деня си, като започнете от най-важната задача, а не от лесната за изпълнение.
8. Избягвайте срещите "на всяка цена".
9. Задайте си таймер, отброяващ всеки 30-минутен интервал - 30 минути, в които сте съсредоточени върху една дейност и една кратка почивка от по 1 минути, за да се пренасочите..
10. Вземайте си по-голяма почивка от 10-20 минути на всеки 2-3 часа работа. В паузата слушайте любимите песни, направете някоя и друга лицева опора или излезте на чист въздух.
11. Запитайте се: "Това, което правя сега, отвежда ли ме по-близо до това, което искам да постигна?".
12. Бъдете наясно с това, което искате да постигнете - имайте ясна представа за това как ще изглежда то, след като го завършите.
13. По време на работа си пускайте позитива и зареждаща музика.
14. Направете си бележник с идеи, за да не отвличате вниманието си, а да можете да се върне към тях по-късно, когато сте по-свободен.
15. Водете си дневник на това, което сте постигнали - може да ползвате обикновена тетрадка или онлайн журнала Penzu.
16. Разделете важното от маловажното.
17. Спрете да отлагате.
18. Изхвърлете телевизора си- буквално! Изключете интернета, ако не ви е нужен за работата.
19. Не казвайте, че "трябва" да направите нещо, а че "ще" го направите.
20. Не отговаряйте на всяко телефонно обаждане. Ако е важно, ще ви оставят съобщение.