BlackBerry разочарова инвеститорите
Канадската компания представи новата си операционна система BlackBerry 10 и два нови модела телефони, но това не впечатли инвеститорите
Въпреки че вчера канадският производител на смартфони BlackBerry показа дългоочакваната си операционна система BlackBerry 10, инвеститорите отказаха да повярват в компанията. В края на борсовата сесия в сряда акциите на компанията бяха с 12% евтини, а четири часа след отварянето на пазарите в Ню Йорк днес, книжата се търгуват с понижение от 4% и към 20 ч. струват 13.2 долара за брой.
Анализаторите отдават недоверието на инвеститорите основно на липсата на яснота, кога точно двата нови телефона - Z10 и Q10, които са с BlackBerry 10, ще започнат да се продават в САЩ. Освен това има опасения, че двете устройства ще бъдат прекалено скъпи и няма да успят да изпълнят основата си цел - да върнат част от потребителите, които сега използват продуктите на Apple и Google.
Според неофициална информация Z10, ще бъде пуснат на пазара в САЩ чак през март, а Q10 едва през април. Дотогава компанията ще продължи да губи пазарен дял и догонването на основните конкуренти ще става все по-трудно. Забавянето означава също, че рекламата на двете устройства и операционната система, която ще бъде излъчена за първи път на 3 февруари, по време на Super Bowl, ще бъде безсмислена. Потребителите просто няма да има от къде да си купят телефоните, смятат анализатори.
"За най-верните фенове на BlackBerry е много дълго време", коментира Шоу Ву, анализатор в Sterne Agee в Сан Франциско.
В края на 2012 г. пазарният дял на BlackBerry е едва 4.7% в глобален мащаб. Операционните системи iOS на Apple и Android на Google заедно държат 90% от пазара.
Снощи главният изпълнителен директор на Торстен Хайнс обяви, че компанията се отказва от името Research In Motion (RIM) и ще се казва просто BlackBerry. Освен това той обяви и новото име в управленския екип на компанията - Алиша Кийс, която ще заеме несъществуващия досега пост глобален креативен директор.
Хайнс прекара почти цялата минала година в опит да ремонтира компанията. Реорганизира отделите реклама и маркетинг, и съкрати почти 30% от персонала в опит да спести 1 млрд. долара.