Центърът вече не е най-предпочитаното място за живеене и бизнес
Квартали с изградена инфраструктура и лесен достъп до обществени услуги са предпочитани от клиентите
Центърът вече не е най-предпочитаното място за бизнес и за живеене. Тови сочи ново проучване на компаниите АДРЕС и Forton, част от групата на AG Capital. Допитването показва, че най-важните критерии при покупка на жилище са цена, локация и площ. Квартали с изградена инфраструктура и лесен достъп до обществени услуги са предпочитани от клиентите, а масовото търсене рядко надхвърля 50 хил. евро.
Данните показват още, че покупката на всеки шести клиент е за над 70 хил. евро, а около 9% от хората търсят жилище над 100 хил. евро. Двама от трима купувачи се насочват към двустайно или тристайно жилище, посочват още от АДРЕС. Според допитването на компанията второстепенните критерии на купувачите са свързани със заобикалящата среда, характеристики като светлина, височина, разпределение, размери и качество на общите части. Имоти с твърде малки спални, ниски тавани, неправилни форми на помещенията обикновено се продават с отстъпка от стандартните цени на квадратен метър в съответната среда, за да привлекат купувачи.
Професионалната поддръжка обаче е ключова при избора на бизнес имот, сочи проучването на Forton - международна консултантска компания, тясно специализирана в областта на бизнес имотите, партньор за България и Македония на международната фирма Cushman & Wakefield. Лесният достъп е другият съществен фактор, оказващ влияние при избора на офис площ или търговски имот. По данни на компанията, центърът вече не е най-предпочитаното местоположение както за офис, така и за търговия на дребно.
На първо място за офиси са главните булеварди, които водят към центъра, а за магазини в търговски центрове - локации с голям трафик и човекопоток. Предвид значението на разнообразието от магазини за наемателите не е случайно, че големите търговски центрове (за България над 30 хил. кв.м) са най-предпочитаният тип.