Двоен ръст при консумацията на сайдер
Глобалният ръст през последното десетилетие е средно с 4.8% на година
Продажбите на сайдер в България от началото на 2013 г. са нараснали почти двойно - с 90% спрямо съпоставимия период на миналата година, става ясно от пазарно проучване на "Карлсберг България", която произвежда Somersby Cider. Увеличението ма консумацията през 2012 г. беше близо 170% на годишна база.
"Динамичният ръст през последните две години прави категорията най-бързо развиващите се на пазара на напитки у нас и доказа, че българите търсят нов тип нискоалкохолни продукти", обясни Анастасия Янчева, бранд мениджър на Somersby.
Данните от пазарните проучвания сочат, че сайдерът печели най-много почитатели сред по-младите потребители - тези на възраст до 45 години. У нас той се налага като унисекс питие с почти равно разпределение на феновете между мъжете и жените.
Въпреки че по-голямата част от продажбите - около 70%, се реализират в топлите месеци между май и септември, Somersby Cider се възприема като all-season питие. Що се отнася до вкус предпочитанията се разпределят почти по равно между трите предлагани варианта - ябълка, круша и къпина.
За последното десетилетие всяка година продажбите на сайдер по света са се увеличавали средно с 4.8%.