Facebook отрича кликовете

Социалната мрежа ще се опита да докаже на рекламодателите, че има по-ефективни рекламни техники

3638 ~ 3 мин. четене

Най-голямата социална мрежа в света - Facebook ще покаже данни, които трябва да докажат, че Дкликовете" са само част от истината за ефекта от рекламата в мрежата, пише Reuters. Компанията, създадена от Марк Зукърбърг, губи доверието на рекламодателите, които вярват все по-малко в ефекта от похарчените си пари.

Досега ефектът се измерваше основно в кликове, които са се превърнали в любима мерна единица. Заради слаб интерес General Motors се отказа да рекламира във Facebook, само дни преди извършването на първичното публично предлагане (IPO) през май. От социалната мрежа твърдят, че тази мания по кликовете трябва да се прекрати и да се фокусират върху по-ефективни рекламни техники.

По-малко от 1% от продажбите свързани с кампании за популяризиране на марки идват от хора, които директно са кликнали върху реклама, според ново проучване на Facebook, проведено в партньорство с Datalogix, аналитична компания, която следи продажбите на дребно в реалния свят.

ДНие сме в свят където кликът е цар", коментира Брад Смолууд, директор на измерванията и проучванията във Facebook, който по-късно днес ще представи част от изводите, до които са достигнали в компанията, вследствие от проучването.

Въпреки че изработването на реклами за привличането на повече кликове в определени случаи има полза, за определен тип компании - като тези за електронна търговия, които се опитват да реализират незабавни продажби, кликовете не са от значение за компаниите градящи марка, коментира Смолууд.

Чрез партньорството си с Datalogix, Facebook казват, че вече могат да дадат на компаниите, рекламиращи марки, данни за реалните продажби, които реализират в магазините си, в резултат от кампанията си във Facebook - което е по-правдоподобен анализ от общата бройка на кликовете.

Datalogix следят връзката между рекламите във Facebook и разходите в реалния свят, като събират информация за покупките от магазините на дребно и я сравняват с данните за импресиите във Facebook.

Опитът на Facebook да даде на рекламодателите по-точна обратна връзка за ефекта от рекламните им кампании идва в момент, когато ръстът на приходите на компанията се забавя, а ефективността на рекламите й е обект на разгорещен дебат, коментира Ройтерс.

Facebook, чийто акции приключиха последното тримесечие със спад от 43% спрямо цената от IPO-то през май, стартира ред нови рекламни функционалности в последните месеци, включително първите реклами създадени специално за смартфони.

"Рекламодателите са все по-недоволни от ефекта на рекламата във Facebook," казва анализаторът на Pivotal Research Group Браян Уайзър.

Кликовете станаха най-популярната мерна единица, отчасти защото са свързани с рекламната политика на Google Inc.

Световна търсачка щ1 предлага ефективен и лесен за измерване начин на ефекта от рекламата, като позволява на рекламодателите си да достигат до потребителите, в момента когато последните търсят определен продукт.

Ако потребителят кликне върху реклама - работата е свършена.

Но Facebook твърди, че за рекламиращите марка, фината настройка на броя на вижданията от потребителите на определена реклама, както и гарантирането, че тя е достигнала цялата си целева аудитория, е далеч по-ефективна техника.

Според Смолууд, рекламодателите могат да увеличат възвращаемостта на инвестицията от рекламите си с 40%, като се фокусират върху т.нар. честота - вместо един потребител на Facebook да вижда една реклама 100 пъти, а друг да я вижда два пъти, например, Facebook казва, че скоро ще предлага съвет за идеалния брой на импресии за определена кампания.

"Като използваме инструмент на Datalogix ще можем да определяме идеалната бройка", казва Смолууд, добавяйки, че Facebook ще контролира бройката пъти които един потребител ще вижда рекламата.

Подкрепи Economic.bg