Groupon пусна новата си услуга за мобилни разплащания
Тя ще може да се използва от всеки търговец, без значение дали е част от другия бизнес на Groupon с преференциални оферти за крайни клиенти
Groupon разширява бизнеса си като навлиза в нов сегмент. Компанията представи своята услуга за мобилни разплащания, съобщи самата тя в своя официален блог. Groupon Payments ще е доста сходна като концепция с конкурентната платформа Square, която наскоро си осигури нови $200 млн. финансиране и повиши оценката си до $3.25 млрд.
Услугата ще може да се използва от всеки търговец, без значение дали е част от другия бизнес на Groupon с преференциални оферти за крайни клиенти.
Компанията ще таксува всяка транзакция с 15 цента плюс определен процент от сумата, в зависимост от това дали разплащането е чрез физическа карта или по сметка. Процентът ще варира между 1.8 и 3.5, допълва информация на онлайн изданието AllThingsD.
На първо време Groupon Payments ще се предлага само на територията на САЩ и ще е достъпна само чрез iPhone или iPod Touch, към които ще трябва да се свърже допълнителен четец за карти.
Oбикновените потребители също ще могат да го използват за виртуално разписване на касови бележки, получаване на фискален бон дори за определяне на бакшиша, който искат да оставят.
Според Михир Шах, вицепрезидент на компанията, отговорен за мобилните и търговски продукти, услугата няма да се конкурира със Square, защото е насочена към друг тип клиенти. Шах не конкретизира и дали Groupon планира скоро да пусне Payments и за други държави.