Изпълняваме приоритетно 7 пътни проекта до 2020 г.
Ще се търсят частни инвеститори, ако европарите не стигнат
Седем са основните приоритети за изграждане на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2020 г., съобщиха от строителното министерство. Това са ЛОТ 3 на автомагистрала „Струма”, участъците „Ябланица-Велико Търново” и „Велико Търново-Шумен” от магистрала „Хемус”, тунелът под връх Шипка, скоростните отсечки „Русе-Велико Търново”, „Русе-Шумен” и „Видин-София”, както и разширението на Западната дъга на софийския Околовръстен път.
От ведомството уточниха, че европейските средства няма да могат да покрият изграждането на всички приоритетни проекти. Затова ще се търси алтернативно финансиране чрез частни инвестиции. Това ще става на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.
В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път „Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето „Русе-Маказа”, посочиха от министерството. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес, уточниха от МРРБ.
Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП „Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .
Ако бъдат спестени средства от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път „Видин-Монтана”.