Над 21% по-малко приходи от онлайн реклама в България

За първото полугодие на 2013 г. 20-те най-големи интернет компании са генерирали 18.5 млн. лв. приходи от онлайн реклама

3860 ~ 2 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Приходите от онлайн реклама в България през първото полугодие на 2013 г. са намалели с 21.3% до 18.5 млн. лв. Данните на IAB България, които тази година обхващат 20 български интернет компании, показват, че в периода януари-юни 2012 г. приходите от онлайн реклама са били 20.53 млн. лв. Тогава беше отчетен ръст от 5.8% на годишна база.

Проучването на пазара на онлайн реклама в България се провежда за втора поредна година от Ipsos Marketing по инициатива на IAB България. В него участват 15 членове на IAB България - "3бей.БГ", "Дир.БГ", "Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън", "Изи Онлайн", "Икономедиа", "Инвестор.БГ", "Интерактив Шеър-М", "Медиа Агенция Аргент", "НЕГ.БГ", "Нет Инфо.БГ", "Нова Броудкастинг Груп", "ОСА Marketing Solutions", "Санома Блясък България", Web Media Group, Webground, както и 5 компании, които не членуват в IAB България - bTV Media Group, Httpool България, "Медийна група 24", "Пиеро 97", Ilyan.com.

"Двадесетте компании са докладвали приходи от дисплей реклама от приблизително 16.2 млн. лв. (88% от общия обем). Рекламата на клик генерира приходи от 1.2 млн. лв., а сред останалите категории изпъкват рекламните и ПР публикации с близо 600 хил. лева", съобщи Веселин Петков, изпълнителен секретар на IAB България.

Най-голям дял от приходите от Интернет реклама с почти 17% имат потребителските стоки. Обемът на тази индустрия е 3.1 млн. лева, като най-рекламираните стоки са хранителни стоки, напитки, козметика и лекарства.

На второ място са рекламодателите от сферата на финансовите услуги с дял от близо 14% и 2.5 млн. лв., а веднага след тях се нареждат услугите с 1.5% по-малък дял и обем от 2.3 млн. лв.

Подкрепи Economic.bg