Продажбите на Carrefour падат минимално до 21,7 млрд. евро
Акциите на търговеца на дребно рязко се повишиха
Carrefour - най-големият търговец на дребно в Европа отчете минимален спад на продажбите през второто тримесечие, съобщи Ройтерс. Спадът на годишна база е 1,3% до 21,72 млрд. евро. Основната причина за свиването е рецесията в Италия и Испания, както и мудното нарастване на приходите от супермаркетите във Франция. Продажбите са надминали с малко прогнозата на анализаторите, които очакваха 21,65 млрд. евро приходи от продажби.
Очакванията са печалбата преди данъци и амортизация да се понижи с между 5 и 8% на годишна база и да се свие до 2,03-2,09 млрд. евро. Резултатите на Carrefour очевидно са положителни на фона на страховете за бъдещи по-сериозни понижения, коментират анализатори.
Изнесените данни изстреляха акциите на Carrefour с над 7%, което ги направи най-печелившите в състава на френския индекс на сините чипове CAC 40. Книжата на търговската верига се достигнаха 14,14 евро за акция, което е повишение от 7,12% на днешвна база.
Доскоро френската верига оперираше и в България, но в средата на юни реши да продаде своята част от общото дружество "Карфур Маринопулос", което стопанисваше супермаркетите на френския гигант в България, Гърция, Кипър и Албания. След сделката само "Маринопулос" ще държи правата на франчайзинга на марката.