Продажбите на автомобили в Китай с двуцифрен ръст
Чуждите производители отнемат пазарен дял от местните
Пазарът на леки автомобили в Китай е нараснал с 13% през май, пише Bloomberg. Ръстът се дължи предимно на General Motors и Ford, а чуждите производители продължават да превземат дял от местните.
Търговските доставки в най-големия пазар в света са достигнали 1,5 млн. броя през миналия месец, става ясно от обявените данни на Китайската автомобилна асоциация. Резултатите са в унисон с очакванията на бранша.
Чуждите производители увеличават инвестициите си във втората по големи икономика в света, опитвайки се да спечелят все по-голям дял в динамично развиващия се пазар. В същото време, редица градски управи обмислят рестрикции върху регистрацията на нови автомобили, в опит да овладеят проблемите със замърсяването и трафика. Анализите сочат, че инфраструктурата в страната е пригодена за около 300 млн. автомобила, а броят а шофьорските книжки се очаква да достигне 1 млрд. в рамките на 10-15 години.
GM e пласирала с 9,2% повече автомобили през май, а сред марките ѝ най-голям ръст има Cadillac - 59%, следвана от Buick - 15% и Chevrolet - 13%. Компанията наскоро представи в Китай фамилната версия на Chevrolet Aveo. Чувствително подобрение отчита Ford, чиито продажби нарастват с 32% до над 93 хил. броя месечно. Honda прогресира с 10%, а Toyota и Nissan съобщават за ръст от 3%.
На този фон, най-големият китайски производител на SUV отчете спад от 16%, след като отложи за втори път новия си Haval H6. От компанията уточняват, че са установени „шумове, наподобяващи почукване” от трансмисията при шофиране с по-висока скорост.