"Шареното лого на Google прикрива тоталния шпионаж"
Джулиан Асандж, основателят на Wikileaks обвинява търсачката в масово следене
Цитат на деня:

Основната дейност на американския гигант Google е да набавя разузнавателна информация, заяви основателят на сайта Wikileaks Джулиан Асандж в интервю за британската телевизия BBC.
Според него търсачката директно следи потребителите си по целия свят. „Бизнес моделът на Google е шпионажът. Това носи на компанията 80% от приходите“, категоричен бе Асандж.
„Google събира информация за хората, подрежда я, индексира я и накрая я запазва. След това завежда досиета на хората, за да познае техните интереси и постъпки, а след това продава данните – предимно на рекламодатели, но и на други заинтересовани“.
Хакерът и активист за свободата на словото е сигурен, че работата на компанията на Сергей Брин и Лари Пейдж е „на практика идентична на онази, която върши Агенцията за национална сигурност (NSA) на САЩ и британското онлайн разузнаване Щаб на правителствените комуникации (GCHQ)“.
Според него обаче Google притежава и сериозна маркетингова сила. „Шареното лого на комапнията не предизвиква мисли сред хората, че става дума за голяма, лоша американска корпорация, но де факто тя стана такава. В момента е най-влиятелната търговска организация в света“, смята австралиецът.
Това е поредно разкритие на Джулиан Асандж за големите щатски корпорации от интернет сектора. Преди две години той обяви, че най-голямата социална мрежа Facebook (FB) е информационен ресурс, за който „всяко разузнаване по света е можел само да мечтае“. „Дори най-несръчният шпионин ще намери във FB невероятен брой сведения за чужди познанства и отношения“, обясняваше хакерът пред руската телевизия Russia Today (RT).