Alphabet и Meta примамват обратно загубените рекламодатели
Несигурната икономическа среда кара клиентите да търсят познати и разработени рекламни платформи
Рекламодателите се придържат към сигурните убежища Alphabet и Meta Platforms в една несигурна икономика. Това показват техните тримесечни резултати, което вероятно помага на технологичните гиганти да отнемат пазарен дял от по-малките продавачи на дигитална реклама, като Snap Inc например, пише Reuters.
След предизвикания от пандемията бум на разходите от страна на рекламодатели, които искаха да достигнат до клиенти онлайн, технологичните фирми, разчитащи на продажбите на реклами, се изправиха пред трудни времена през последните няколко тримесечия. Клиентите намалиха рекламните си бюджети, след като лихвените проценти се покачиха, а рекордно високата инфлация подхрани притесненията за икономиката.
Тази година обаче пазарът на реклами в социалните медии се очаква да расте с малко по-бързи темпове, отколкото през 2022 г., според доклад от миналия месец на медийната и разузнавателна фирма MAGNA.
Рекламодателите просто се връщат към платформи, които познават, харесват и имат доверие“, каза Браян Мълбъри, портфолио мениджър в Zacks Investment Management.
Продажбите на реклами за първото тримесечие на Alphabet, компанията майка на Google, паднаха спрямо година по-рано до 54.55 милиарда долара, но надминаха очакванията на анализаторите.
Рекламодателите са изправени пред среда, в която трябва да правят повече с по-малко“, каза Филип Шиндлер, главен бизнес директор на Google, по време на конферентен разговор за приходите във вторник.
Компанията активизира работата си в областта на изкуствения интелект (AI), като каза, че това ѝ е помогнало да подобри уместността на рекламите, показвани на потребителите, и дори автоматично да генерира текст, който може да се използва в реклами на брандове.
В сряда Meta повтори това, като каза, че препоръките на AI са увеличили времето, което потребителите прекарват в Instagram с 24% през първото тримесечие и че компанията инвестира в изкуствен интелект, за да примами рекламодателите да харчат повече за своите платформи.
Акциите на Meta скочиха с 12% в следработната търговия в сряда.
Пазарът на реклама в социалните медии като цяло се очаква да нарасне с 6% тази година до 66 милиарда долара, според MAGNA.
Миналата година пазарът на реклами в социалните медии нарасна с 2%, отчасти защото актуализациите на поверителността от Apple Inc направиха по-трудно за рекламодателите да събират потребителски данни, за да таргетират реклами.
Има много инерция да останете на платформи, с които сте запознати и разполагате с инструменти, които са добре разработени за рекламодателите“, каза главният анализатор на Insider Intelligence Дебра Ахо Уилямсън.
Рекламодателите могат да пренебрегнат Snap и Pinterest, които ще отчетат тримесечни резултати в четвъртък, тъй като компаниите достигат до само малка част от потенциалните потребители като техните по-големи конкуренти, казаха анализатори.