Авиокомпанията SpiceJet започва да лети по вода, за да не фалира
Вече е получила одобрение за 18 хидропланни маршрута

© ECONOMIC.BG / BBC
Индийската авиокомпания SpiceJet се насочва към хидропланингът, за да стимулира отново пътуванията и да възобнови приходите си, пише BBC. Най-голямата регионална авиокомпания в страната вече е получила одобрение за 18 хидропланни маршрута.
Един от тях е до Кевадия, мястото на най-високата статуя в света. 182-метровата скулптора на първия вътрешен министър на страната Валабххай Пател отново ще може да бъде посещавана от туристи.
По време на пандемията SpiceJet реши да се фокусира върху създаването на нови услуги, за да генерира приходи. Компанията дори започна да предлага транспортиране на товари и регионални полети с по-малки самолети.
По време на кризата авиопревозвачите се бориха да останат рентабилни и много от тях се провалиха, включително британските Flybe и Virgin Australia. Други пък са на ръба на оцеляването и са направили сериозни съкращения на персонала. Някои авиокомпании търсят алтернативни начини за генериране на доходи, като предлагат полети „до никъде” или доставка на храна.
Председателят на SpiceJet Аджай Сингх заявява пред BBC, че хидропланите ще помогнат и за подобряване на регионалната свързаност.
Очаква се премиерът Нарендра Моди да се присъедини към първите полети в събота, когато се чества 145-та годишнина от рождението на Валабхай Пател.
Полетите ще се извършват чрез дъщерната им компания Spice Shuttle и ще започват от 1500 рупии (15.40 британски лири) в една посока. В тях ще могат да се настанят до 19 души, включително пътниците и екипажа.