Австралийци правят електроджип с 1200 км пробег

Моделът разполага с невероятни възможности и е подходящ за всякакви терени

Австралийци правят електроджип с 1200 км пробег

Австралийската стартъп компания Red Automotive Technologies обяви плановете си за производство на хибриден електрически супер офроудър. Машината, която се очаква на пазара още догодина, ще има пробег до 1200 км, ще може да вдига 250 км/ч и ще бъде изключително способна в преодоляването на тежки терени.

Обещанието е новият еко SUV да е пълен с иновации, а цената му ще е около 85 хил. австралийски долара или около 60 хил. американски. Разбира се, преди това Red Automotive Technologies ще трябва да набере необходимото финансиране за стартиране на проекта си. 

Ако това се случи скоро, компанията ще развие цяла гама возила, като ще предлага и премиум модели на цени над 200 хил. долара. Целта на производство е около 75 хил. бройки годишно, като малка част от тях – 5000 ще бъдат предназначени за износ към САЩ, Близкия изток и Европа.

Разработката на всъдехода е дело на инженера от Аделаида Пол ван де Лоo, който има собствена инженерингова компания и е в бизнеса с разработката на продукти за отбраната, автомобилната индустрия и потребителските стоки от над 22 г. В новата компания Лоу е привлякъл като партньор бившият шеф на продуктовото планиране от GM Holden и експерт по електромобилите Иън МакКлийв.

Новият SUV ще е базиран на нова „скейтборд“ архитектура, използвайки 4 електромотора, вградени във всяко колело. Джипката ще има и патентована трнасмисия с ултрабавни и ултрабързи предавки, иновативен дизайн на окачването, с контрол на артикулацията и ефективна система за регенерация на енергията.

Ключовите спецификации, заложени от Red Automotive Technologies, са пробег изцяло на батерии от над 200 км, и общ пробег от 1200 км с помощта на използвания като генератор на електричество двигател с вътрешно горене. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за по-малко от 4 секунди, максималната скорост ще е 250 км/ч, а регулиращото се окачване ще предлага клирънс до 375 мм и ход от 450 мм. Или както твърдят от компанията „офроуд способностите на нашия модел ще оставят и най-подготвените Jeep и Land Cruiser далеч назад“.

Пред комисията по икономика на австралийския сенат, Ван де Лоo заявява, че готвеният SUV ще е с уникална ниша на пазара. „Има много активности в областта на електрическите и хибридните SUV модели, но са насочени основно в софтроуд сегмента.

Никой не е таргетирал сериозния офроуд сегмент. Дизайнът, който разработихме, показва, че ще има сериозни предимства по отношение на задвижването. Повече SUV модели с офроуд възможности имат сериозен компромис с поведението на асфалт, а именно окачването е ключът към избягване на компромисите.

Ако имаш архитектура с електромотор във всяко колело и голяма батерия с формата на скейтборд между колелата, възможностите за дизайн на окачването са много добри. И в заключение – няма друга държава по света, която да направи по-добро офроуд возило от нас австралийците, тъй като ние използваме джипове повече от всеки друг.“

Коментари: 0