БДЖ продължава да търси кой да ремонтира пътническите локомотиви
Държавната компания удължава срока за подаване на оферти, търсейки „най-добрата“

~ 2 мин.
„БДЖ – Пътнически превози” ще удължи срока за подаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви. Целта, според управителя на държавното дружество Пламен Пешаров, е да се даде възможност на повече фирми, които имат интерес, да участват в нея.
Поръчката, озаглавена „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”, бе пусната в средата на февруари 2018 г. Срокът за получаване на оферти или на заявления за участие бе 20 март, до 16.45 ч.
„Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството. Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките“, каза Пешаров. По думите му е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.
В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз. „На националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата”, добавя управителят на дружеството.
От документацията по процедурата се вижда, че определената максимална цена е 4.08 млн. лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 36 месеца.
Изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това трябва да гарантира качеството на услугата и да предотврати извършването на фиктивни ремонти.
„Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката“, каза Пламен Пешаров.
Поръчката, озаглавена „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”, бе пусната в средата на февруари 2018 г. Срокът за получаване на оферти или на заявления за участие бе 20 март, до 16.45 ч.
„Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството. Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките“, каза Пешаров. По думите му е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.
В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз. „На националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата”, добавя управителят на дружеството.
От документацията по процедурата се вижда, че определената максимална цена е 4.08 млн. лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 36 месеца.
Изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това трябва да гарантира качеството на услугата и да предотврати извършването на фиктивни ремонти.
„Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката“, каза Пламен Пешаров.