БДЖ търси под наем 10 локомотива за 25.7 млн. лева
Доставчикът трябва да е само един, а машините да са еднакви
~ 2 мин.
„БДЖ-Пътнически превози" (БДЖ-ПП) обяви чаканата повече от месец обществена поръчка за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още 5 за срок от две години с възможност са удължаване на срока с още една. Това става ясно от току-що официално публикувана от дружеството обява.
Общата стойност на поръчката е 25.688 млн. лв. без ДДС за наемането на всичките 10 локомотива за целия й срок, включително и за опцията за продължаване на наема им с една година.
В обхвата на обществената поръчка е включен както наемът, така и текущата техническа поддръжка (планова и извънпланова) и ремонтът на локомотивите за целия срок на наема, включително и доставката на необходимите консумативи, материали и резервни части за тях. В цената е включено също и обучението на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ-ПП, който трябва да е точно 50 машинисти и 10 души ремонтен персонал.
Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е нецелесъобразно, категорично е записано в обявата. Причината е, че БДЖ-ПП търси под наем еднакви локомотиви, чието обслужване ще е по-изгодно и по-лесно.
Срокът за получаване на оферти е 16.45 часа на 30-и април.
Според запознати ръководството на БДЖ-ПП е изключително доволно от наетия единствен засега локомотив, серия 86, произведен от датската компания Scandia, собственост на DB Schenker Rail, дъщерна на „Дойче бан". Той беше единственият предложен локомотив по пропадналата предишна обществена поръчка на БДЖ-ПП за наем на 8 магистрални локомотива заедно с локомотивни бригади, която веднъж беше прекратена и повторно обявена на 23 декември 2019 г. На нея се яви само един кандидат с един локомотив, който веднага беше нает от БДЖ-ПП.
Наемането на локомотиви е единстеванат животоспасяваща мярка за БДЖ-ПП, тъй като липсата на здрав тягов подвижен състав е основната причина за честата отмяна на пътнически композиции, които в някои дни надхвърлят 16 броя.