„Билла“ отваря над 400 работни места през 2016 г.

Откриваме магазини в няколко областни града, обяви управителят на веригата Бойко Сачански

„Билла“ отваря над 400 работни места през 2016 г.

Снимка: Стоян Йотов

Автор: Илия Лазаров

Управителят на „Билла България“ Бойко Сачански е човек със сериозен опит в търговията на дребно. Бакалавър по Международни икономически отношения в УНСС и магистър по административни науки от Висшето училище в Шпайер, Германия, той е наясно с пазарните процеси и закономерности. Работи в „Билла“ от самото стъпване на марката на българския пазар.

Предвид настоящата пазарна експанзия на търговската верига и откриването на все повече обекти в различни градове у нас, Economic.bg разговаря с него за развитието на компанията, отношенията с доставчиците, фирмената стратегия, благотворителността и новите инициативи.

Г-н Сачански, през 2015 г. си поставихте амбициозна цел – да увеличите до 150 обектите на „Билла“ в България през следващите няколко години. Колко нови магазина на веригата и в кои градове да очакваме през следващите месеци?

Действително сме амбицирани да достигнем цифрата от 150 магазина. Първите 3 г. ще са най-важни и динамични за нас. Ще се постараем да открием максимално количество обекти през този период.

През 2016 г. вече сме отворили 5 магазина. До края на лятото ще отворим още 4 обекта – в Бургас, Русе, Хасково и София. До края на годината ще открием магазини и във Варна, Кюстендил и отново в София. Общата им цифра за 2016 г. ще е около 15.

Колко работни места ще създадат новите Ви обекти?

Във всеки наш магазин работят около 30 души. Умножено по 15, това прави над 400 нови работни места за настоящата година.

Колко е средната инвестиция в един Ваш обект, изграден от нулата?

Изключвайки цената на земята, която варира, строителството и оборудването ни струват около 2 млн. лв.

Стратегията на Вашата компания е съсредоточена най-вече върху големите градове. Каква е ролята на платежоспособността на населението, за да отворите магазин в дадено населено място?

Покупателната способност е само един от факторите, които влияят на нашето решение дали да открием магазин някъде. Важни са и местоположението на обекта, неговата площ и т.н.

В градовете с по-ниска покупателна способност се стараем да вземаме само топ локации. В големите градове, където населението е по-платежоспособно, можем да варираме както с площта на магазина, така и с местоположението му.

Каква е средната стойност на покупката на клиентите Ви?

Малко над 10 лв.

Колко служители има „Билла България“?

В момента в различните ни структури работят около 4100 души. Основната част от тях работят в магазините ни.

Какъв е настоящият пазарен дял на компанията? Удовлетворява ли Ви?

Общият обем на пазара на бързооборотни стоки в България е около 10 млрд. лв. 25% от тях се държат от 3-те най-големи вериги в сектора – „Кауфланд“, Билла“ и „Лидл“. Нашата верига отбелязва растеж и държи около 6% от този дял.

„Билла“ работи все по-успешно с българските производители. Каква част от стоките, оборота Ви, са свързани с продукти, произведени в България?

Живеем в глобализиран свят и трудно може да се говори, че нещо е 100% българско. Българската икономика не е чак толкова голяма и е неизбежно някъде по веригата на производството и предлагането на продукта да има чуждо участие. Дали ще е в суровината, енергията, опаковката или рекламата няма особено значение.

Един конкретен пример. Всички големи вериги работят предимно с българско месо. Но ако някоя от тях реши да направи акция на определен вид месо и даден артикул, заявените обеми са толкова големи, че нито един български производител не може да ги изпълни. Тогава се прибягва до внос.  

Работим с над 700 български доставчика и със сигурност над 50% от стоките, които се предлагат в „Билла“, са с българско участие.

Колко наши производители предлагат продуктите си на външни пазари със съдействието на „Билла“?

Пласментът извън страната е най-забележим при продуктите от нашите собствени марки. Благодарение на „Билла“, няколко български производителя на кроасани, сокове, пуканки и разтворими напитки намериха пазар в държави от Източна Европа.

Наскоро организирахте благотворителен концерт, приходи от който са предназначени за реставрация на Паметника на връх Шипка. Колко средства успяхте да съберете от това начинание? Какъв ще е общият размер на дарението за тази кауза?

Концертът в „Арена Армеец“ бе посетен от над 9000 души. Постъпленията от него са около 51 хил. лв. Това е най-голямата сума, събрана по програмата ни за подпомагане на 100-те национални туристически обекта. „Билла“ ще дари още между 10 и 20 хил. лв., постъпили от продажбата на български млечни продукти за определен период от време. Очакваме общата сума, която нашата верига ще дари, да е около 70 хил. лв.

Но ние не сме сами в това начинание. Всички фирми и граждани, които желаят да участват в инициативата, могат да внесат съответната сума в сметката на музея на Паметника на свободата. Към края на лятото, заедно с музея и Министерството на културата ще отчетем всички средства, постъпили в рамките на тази благотворителна кампания. Надявам се общата сума да достигне поне 100 хил. лв.

Какви са бъдещите планове на „Билла България“? Подготвяте ли някакви нови инициативи?

Нито за момент не спираме да подготвяме нови инициативи. Освен ежеседмичните и ежемесечните ни акции, отбелязваме и други събития като рождения ден на „Билла“ в началото на октомври. През тази година ще има специална програма и за него.

Програмата за реставрацията и поддръжката на 100-те национални туристически обекта също ще продължи, като всяка година ще има по един нов такъв обект.

Участваме и в много други социалноотговорни кампании като Програмата за озеленяване на София. Стараем се да се грижим както за развитието на нашия бизнес, така и за това на градовете и общностите, в които работим.  

Коментари: 0