Burger King пуска бургерите си с алтернативно месо в Европа

В световен мащаб алтернативният пазар на месо сега се оценява на 14 милиарда долара

Burger King пуска бургерите си с алтернативно месо в Европа

Снимка: Burger King

Burger King ще започне да продава два от сандвичите си с месо на растителна основа в цяла Европа. Това обяви Хосе Сил, главен изпълнителен директор на компанията майка Restaurant Brands International Inc., цитиран от Bloomberg.

Веригата за бързо хранене печели много привърженици на своите алтернативни предложения на месото в целия свят. Сандвичите с алтернативно меса, наречени Rebel Whopper и Rebel Chicken King, се предлагат в Швеция от лятото.

"Burger King се готви да обяви подробностите за пускането на сандвичите от растително месо в цяла Европа", каза Сил в интервю в понеделник (28 октомври). Той отказа да предостави допълнителни подробности.

През юни компанията заяви, че е разработила елементите от менюто Rebel за шведския пазар с Vivera, холандски производител на месни заместители. Веригата също заяви през септември, че работи с Marfrig Global Foods SA и Archer-Daniels-Midland Co. за производството на безмесен Rebel Whopper за Бразилия.

Пускането на сандвичите от месо на растителна основа в Европа идва след представянето от Burger King на сандвича Impossible Whopper в САЩ - безмесна версия на известния сандвич на веригата с продукти на растителна основа от Impossible Foods Inc. Той се предлага в повече от 7000 американски локации на Burger King.

Но Impossible Foods няма да участват в месни артикули на веригата за европейския пазар, според Restaurant Brands.

Нарастването на популярността на месото на растителна основа накара веригите ресторанти да търсят нови елементи в менютата си. McDonald's Corp. в момента продава в Канада сандвича с месо на растителна основа "P.L.T.", направен с продукти на Beyond Meat, и сандвича Big Vegan в Германия, използвайки растително месо от Nestle SA. 

Веригите Carl's Jr. и TGI Friday продават артикули с продукти на Beyond Meat на американските си обекти и на други марки в чужбина.

В световен мащаб алтернативният пазар на месо сега се оценява на 14 милиарда щ. долара, според Barclays.
Коментари: 0