Производителят на скейт и сноуборд чорапи Stinky Socks стъпи в САЩ
Българската компания планира да отвори свой физически магазин и в Европа

© ECONOMIC.BG / Stinky Socks/Facebook
От години се опитваме да пробием на американския пазар. Сега успяхме да подпишем договор с една от най-големите американски вериги за outdoor oблекла – Zumiez", разказва съоснователят на Stinky Socks Христо Петков пред Economic.bg.
Компанията за производство на скейт и сноуборд чорапи е българска, а фактът, че брандът идва от страна, за която много малко хора в сноуборд индустрията знаят, е успял да проправи път на Stinky Socks на американския пазар. Zumiez ще предлагат българските чорапи в САЩ и Канада. На по-късен етап се очаква да навлязат и на пазарите в Австралия и Европа, където веригата магазини има свои представителства.
Големият пазар
Все още нямаме конкретни цифри за представянето ни на пазара, но засега отзивите, които имаме от хората в магазините, а ние сме в 70 магазина, е много позитивна. Всички харесват това, което правим, и това, което предлагаме", казва Петков.
Производството на скейт и сноуборд чорапите е в Русе – във фабрика на ишлеме (бел ред. – изработване на нещо с материали на клиента и заплащане на парче). Въпреки че след подписването на договора със САЩ българската компания значително се е разраснала, Stinky Socks не планира разширяване на производството.
Всъщност, компанията от години изнася в чужбина и е имала доста голямо присъствие на световната сцена преди COVID. Преди пандемията изнасяхме на около 20 пазара. За съжаление след COVID намаляха до към 16. В момента изнасяме за Япония, Австралия и Нова Зеландия. Преди го правехме и за Китай и Южна Корея – бяха много силни пазари, но след пандемията отпаднаха", разказва Христо Петков.
Една от бизнес целите на Stinky Socks е да увеличат присъствието си в САЩ. През изминалата година компанията откри временен магазин в София, който обаче заради добрите отзиви и интерес от страна на чужденците, става постоянен. Сред бъдещите планове на Христо Петков за развитието на Stinky Socks е отваряне на физически магазин в Европа, но не и още един в България.
Ние сме премиум продукт и таргет аудиторията ни не е масова. Няма нужда от масово присъствие на нашия продукт към момента. По-скоро развиваме дистрибуторската си мрежа и онлайн магазина, това ни е фокусът. Магазинът, който имаме, е по-скоро имиджов“, уточнява Петров.
Продукт без пластмаса
Друга посока, в която работят в компанията, е намаляване на пластмасата, която използват. От пролетта на 2022 г. брандът премахна всички найлонови торбички от вторичната си опаковка. Вместо тях използват компостируеми торби от картофено нишесте.
Откакто преди две години въведохме биоразградимите пощенски торби за нашите доставки от онлайн магазини, ние работим върху отделянето на вторичната опаковка от ppt. Нашите чанти са създадени от възобновяеми ресурси, което намалява използването на петролни продукти. Те са напълно биоразградими и компостируеми и допринасят за ограничаване на количеството пластмасови отпадъци“, казват от компанията.
Те обещават да запазят целите си за устойчивост като основен приоритет в развитието на марката през следващите години.