Регулации
440
Cargo-partner ще продължи да инвестира в България
Изпитваме трудности дори в намирането на нискоквалифицирани кадри, казват ръководителите на компанията
3044
~ 3 мин. четене
Австрийската логистична компания cargo-partner представи през миналата седмица своя първи собствен логистичен център в София – iLogistic center, който се намира в близост до Летище София. Инвестицията е на стойност €17 млн., като компанията е закупила и още един терен на стройност €3млн., върху който ще бъде изградено още едно хале – трето за фирмата у нас. Защо са избрали именно София, има ли проблем с намирането на кадри и залива ли онлайн търговията Европа, разговаряхме със Щефан Краутер, директор на компанията, както и Антон Стойков, директор на cargo-partner за България.
- Г-н Краутер, защо избрахте София за изграждането на логистичния център?
- Щ.К: София се намира на т.нар. „път на коприната“ и има ключова търговска позиция на картата. През последните години компанията ежегодно разширява складовите си площи по целия свят с цел да предложи на клиентите си модерни и сигурни решения като 3 PL доставчик. Времето е ключовият показател в съвременния свят и ние се „състезаваме“ с него, а София е едно от успешните места за развиване на спедиторска дейност.
- Планирате ли да развивате компанията и да откриете подобни центрове и в други градове в страната?
- Щ.К: Нашата основна идея е централизиране на бизнеса в един голям логистичен център в страната – този в София. Подобен център имаме и в Македония, както и в други европейски страни. Имаме представителства и във Варна и Пловдив, но има идеи да открием още офиси или склад за по-малки клиенти.
А.С: Ние ще продължаваме да се разрастваме и да инвестираме все повече. В момента сме се съсредоточили във финализиране на задачите и изпълване на капацитета на логистичния ни център. Инвестирахме и още €3 млн. в 30дка терен, на който ще бъде построено още едно хале.
Обмисляме разкриването на по-малък център в Бургас, който ще е по-скоро администрация или офис-продажби и ще служи за по-малки фирми. Основната ни база е тук в София, като към момента в столицата cargo-partner има две други сгради – в Нови Хан и в кв. “Дружба“, които са под наем.
- Компанията се фокусира не само върху големите, но и върху малките фирми. Има ли разлики в работата с различните клиенти?
- Щ.К.: Много често работата ни с по-малките клиенти е по-успешна, защото те се нуждаят повече от нашите услуги и съответно плащат нужната цена. По-големите компании изискват по-ниска цена и са предизвикателство за нас и нашето технологично развитие.
А.С.: В повечето случаи по-малките ни клиенти са много по-удовлетворени от нашата работа, защото ние им показваме нашето „ноу-хау“, нашите решения и отваряме вратата им към логистичните услуги. Когато работим с по-големи компании, те вече имат нужния арсенал от знания и опит, работили са с други компании и съответно искат по-ниски цени за услугите.
- Имате ли проблем с намирането на кадри?
- А.С.: Всяка компания си има своите проблеми, но ние изпитваме трудности в намирането на по-нискоквалифицирана работна ръка. Разполагаме с много млади служители, които имат образование, говорят няколко езика и техният приоритет е да изградят кариера в България. Ние им даваме точно тази възможност. Но за по-нискоквалифицираната работна ръка изпитваме затруднения, тъй като основно те са привлечени от условията и заплащането в Западна Европа.
- Споделихте, че 36% от пратките ви у нас са ориентирани в онлайн търговията. Ще продължава ли да се увеличава делът на този вид търговия?
- А.С: Тенденцията за увеличаване на делът на онлайн търговията е в сила за цяла Европа. Структурата на дистрибуция ще се промени, защото вече никой няма да чака 5 дни за доставка от Пловдив до София, при положение, че подобна доставка от Германия пристига за 1 ден. Те ще очакват това да се случи на същия ден или най-много на следващия.
Щ.К: Големите ще стават по-големи, а малките магазини вече не са конкуренция. Стратегията ни, и към момента, и за в бъдеще, е да отворим вратата и за по-малките компании. Нашата работа е да предлагаме целия пакет услуги, като приоритет е бързината в доставките и използването на всякакви иновации в сферата. Именно на онлайн търговията ще разчитаме за по-добри бизнес резултати.