Covid-19 предизвика „експлозия“ при е-велосипедите
Компаниите очакват все повече хора да се „влюбят“ в тях в стремежа си да отдалечат от автомобилите
Европейците се адаптират към огромни промени в ежедневието си, за да се справят с пандемията Covid-19 и електровелосипедите могат да играят голяма роля в бъдещето на всеки, показва доклад, поръчан от Shimano.
Близо една пета от европейците (17%) съобщават, че е по-вероятно да купят или използват е-велосипед през тази година, в сравнение с предходните 12 месеца.
Индексът за електрически велосипеди Shimano Steps 2020 показва, че Обединеното кралство не е в крачка със своите европейски колеги и е с най-малкото лица, които казват, че ще изпробват електрическо колело (7%) в сравнение с един от трима в Италия (30%) заявявайки, че ще купят или използват е-велосипед през тази година.
Що се отнася до това защо има промяна към електрическите велосипеди, ползите, засягащи физическата активност и здравето на хората, са почти общопризнати. Една трета (31%) от онези, които е вероятно да използват или вече притежават, казват, че ще карат главно е-колело през свободното време или семейни занимания. Това предполага, че привличането на електрическия велосипед не е ограничено само до пътуването до работа, въпреки че повече от една четвърт (28%) ще го използват, за да се придвижват.
32% заявяват, че тази година ще закупят или използват е-велосипед, за да преминават по-дълги разстояния или по-стръмни изкачвания, а много от тях ще го използват за подобряване на физическото си здраве (30%) и психическото здраве (22%).
В някои страни, включително Дания и Швейцария, докладът отбелязва „обещаващи знаци“ сред по-младото поколение, тъй като 18-24-годишните са заявили, че е по-вероятно да го използват.
От Shimano добавят, че от автобусите до влаковете и фериботите общественият транспорт е силно засегнат и личното пространство се търси все повече, което предизвиква все по-голям интерес към пазара на електрически велосипеди.
Инвеститорите ги харесват
Фирмите за рисков капитал влагат пари в стартъпите за е-велосипеди, тъй като пандемията от коронавирус принуждава жителите в града да намерят нови начини да стигнат от точка A до B.
Наскоро инвеститорите в технологиите залагат все повече на млади компании за електрически велосипеди в благоприятните за този транспорт градове Берлин, Талин, Амстердам и Брюксел. Има потенциално огромен пазар: счетоводната фирма Deloitte изчислява, че между 2020 и 2023 г. ще бъдат продадени над 130 милиона такива превозни средства.
Последният успешен пример е базираната в Брюксел Cowboy – стартъпът за е-велосипеди обяви, че е набрала 23 млн. евро от втория кръг от финансиране, ръководен от Exor Seeds.
Велосипедите на компанията, които струват 2290 евро, са свързани с приложение, което се използва за отключване на превозното средство и предоставяне на информация в реално време за скоростта, живота на батерията и посоките.
Мартин Миньот, партньор на Index Ventures, каза пред CNBC, че електрическите велосипеди вече са по-популярни от обикновените мотори в някои страни. „Докато градовете и градските центрове се отдалечават от автомобилите, очаквам повече хора да се влюбят в електрическите велосипеди и да разберат колко са перфектни за обикаляне на града, без да се потите“, каза той.
Последният кръг на финансиране на Cowboy идва само два дни след старта на услугата за абонамент за е-велосипеди Dance.
Компанията със седалище в Берлин, създадена от основателя на услугата за стрийминг на музика SoundCloud, заяви, че е събрала 4.4 млн. евро от консорциум от инвеститори.
За разлика от други стартиращи компании, Dance не иска да продава електрически велосипеди, които може да струват много над 2000 долара. Вместо това, тя стартира услуга за абонамент от 59 евро на месец, която дава на клиентите достъп до е-мотоциклет в рамките на 24 часа след регистрацията им чрез приложението на компанията. Dance казва, че също ще се погрижи за електрическия велосипед и ще го замени безплатно, ако той се изгуби или открадне. Компанията тепърва започва работа и вероятно ще минат няколко месеца, преди да започне да се разширява извън Берлин.
През май базираната в Лондон компания VC Balderton Capital проведе кръг от 12.5 милиона евро финансиране в амстердамския търговец на е-мотоциклети VanMoof.
Велосипедите на VanMoof – които се продават в магазините на VanMoof в Амстердам, Париж, Берлин, Лондон, Ню Йорк, Сиатъл, Сан Франциско, Тайпе и Токио – са оборудвани с технология против кражба. Местоположението на мотоциклета може да се проследи в приложението за смартфони на компанията и ако той изчезне, „ловците на велосипеди“ на компанията ще отидат и ще ви го върнат.
Компанията, в която работят около 250 души, е продала над 120 000 от своите електрически велосипеди, които се произвеждат или в Нидерландия, или в Тайван. Двата най-нови модела (S3 и X3) струват 1 988 евро.