Daimler Trucks показа водородния си камион
Компанията представи стратегията си за електрификация на превозните средства, които да превозват товари на разстояние над 1000 км
Германският производител Daimler Trucks представи технологичната стратегия за електрификация на товарните превозни средства за градска дистрибуция и международен транспорт. Фокусът на компанията при сегмента на превозите на дълги разстояния е върху водородните горивни клети.
Камионът Mercedes-Benz GenH2, чиято световна премиера като концептуално превозно средство бе днес, бележи началото на задвижването с клетъчно захранване, съобщават от Daimler в свое прессъобщение. Той на практика демонстрира за първи път кои специфични технологии ще развива компанията занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород.
Благодарение на използването на втечнено вместо компресирано гориво, експлоатационните показатели на автомобила се планира да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.
Инженерите на Daimler Trucks базират камиона GenH2 на възможностите на конвенционалния камион за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна сила, обхват и производителност. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и мощна горивна клетка ще направят възможни голямата товароносимост и дългия пробег. Компанията планира да започне пробни изпитания на камиона през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.
Немският концерн представи за първи път и камион, задвижван изцяло от електрическа батерия – Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра.