Daimler Trucks показа водородния си камион

Компанията представи стратегията си за електрификация на превозните средства, които да превозват товари на разстояние над 1000 км

Daimler Trucks показа водородния си камион 5 Снимки

Снимка: Daimler Trucks

Германският производител Daimler Trucks представи технологичната стратегия за електрификация на товарните превозни средства за градска дистрибуция и международен транспорт. Фокусът на компанията при сегмента на превозите на дълги разстояния е върху водородните горивни клети.

Камионът Mercedes-Benz GenH2, чиято световна премиера като концептуално превозно средство бе днес, бележи началото на задвижването с клетъчно захранване, съобщават от Daimler в свое прессъобщение. Той на практика демонстрира за първи път кои специфични технологии ще развива компанията занапред, така че тежкотоварните автомобили да могат да извършват превози на дълги разстояния с пробег до 1000 км само с един резервоар с водород.

Благодарение на използването на втечнено вместо компресирано гориво, експлоатационните показатели на автомобила се планира да бъдат сравними с тези на конвенционален дизелов товарен автомобил.

Инженерите на Daimler Trucks базират камиона GenH2 на възможностите на конвенционалния камион за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна сила, обхват и производителност. Серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два резервоара за втечнен водород и мощна горивна клетка ще направят възможни голямата товароносимост и дългия пробег. Компанията планира да започне пробни изпитания на камиона през 2023 г., а серийното производство да стартира през втората половина на десетилетието.

Немският концерн представи за първи път и камион, задвижван изцяло от електрическа батерия – Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива по енергийно ефективен начин редовни пътувания по планови маршрути в комбинация влекач с полуремарке. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да бъде готов за серийно производство през 2024 г. Пробегът с едно зареждане на батерията ще бъде приблизително 500 километра.

Коментари: 0