Discordia ще разкрие 1800 работни места през следващите 5 години
До края на 2022 г. флотилията на компанията ще се увеличи двойно

~ 2 мин.
Българската транспортно-логистична компания Discordia планира да разкрие 1800 нови работни места и да увеличи флотилията си двойно през следващите 5 години. Това заяви собственикът на компанията Христо Христов, съобщи репортер на Economic.bg. Само за тази година са наети 215 души из редиците на Discordia, като това е част от глобалната стратегия на компанията за разрастване.
„През 2017 година сме на 43-то място по брой на разкрити работни места в страната и на първо място в транспортния сектор“, уточни Христов. По негови думи има дефицит на кадри заради бързоразвиващия се сектор у нас, но транспортният бранш предлага достатъчно конкурентноспособни условия на служителите си, подобно на тези в цяла Европа. Освен че инвестира в нови технологии компанията предлага и програми за повишаването на квалификацията. Христов представи 5-годишният план на Discordia, който включва оптимизация на разходите, сделки на свободния пазар и дългосрочни инвестиции.
„Последните 5 години сме направили 130 млн. лв. инвестиции и сме открили 700 работни места“, обясни собственикът на компанията. През следващите години Discordia планира да инвестира 350 млн. лв. в разширяване на флотилията, която трябва да се увеличи до 1380 автомобила. Христов коментира, че очакваните приходи за следващите 5 години са 177 млн. евро без придобиване на компании.
Основни пазари
Топ пазарите, които компанията обслужва са Германия, Австрия и Турция, а България заема четвъртото място. „Това се променя във времето, тъй като в момента ситуацията с турската лира увеличава дела на превозите за България, тъй като в Турция намаля много вноса“, обясни Калин Петров, зам.-изпълнителен директор на компанията. По негови думи българският пазар е малък по мащаби за компания като Discordia, тъй като има държави като Полша и Румъния, където няма компании с по 500 камиона. „Целите, които ние преследваме са много по-големи, а част от тях е да станем лидер в Европа“, допълни той.
Тол система
Според Христов единственият проблем, който може да възникне при въвеждането на тол системата през следващата година е дали ще бъдат включени устройства за предварително плащане и плащане в движение, тъй като основните притеснения на бранша са отново за големи опашки и закъснения на границите.