Еволюцията на LinkedIn: от скучния тон до личните истории
Новите алгоритми на LinkedIn „харесват“ публикации, които провокират ангажираност, дори ако това размива първоначалната идея за набиране на персонал
Социалните медии са мястото, където проектираме версия на себе си. Социалната медийна платформа, известна като „Facebook за костюмари“ – претърпя промяна в тона на публикациите.
С 900 милиона професионалисти в света, регистрирали своите CV- та и кариерни постижения на сайта, LinkedIn се превърна в ценен ресурс за набиране на нови служители и за екипите на човешките ресурси в компаниите.
Но през последните три години, тази общност от стратиращи компании и хора, търсещи работа, претърпя промяна в тона.
Много публикации станаха по-лични, включвайки емоционалните предистории на своите членове с разкази за детски влияния и признания за пропуски и слабости.
Това е далеч от подхода на твърдата продажба, любим на много корпоративни играчи и не всеки е доволен от промянат. Критиците казват, че тези публикации са по-подходящи за уикенд размишления във Facebook или са в стил Twitter.
И така, какво е предизвикало тази промяна?
.....корпоративният маркетинг е виновникът, смята Дан Келсал, съосновател на компанията, която се занимава с маркетинг Offenden
Потребителите все по-малко се доверяват на големите марки. Хората са уморени от скучния маркетинг. Умението е да говориш като публиката си и да бъдеш свързан с нея. В LinkedIn съм от седем години и имам 66 000 последователи. Това е наистина ангажирана аудитория“, казва той пред BBC.
Пари Хедрик. Той приписва цялата си клиентска база на запознанства чрез LinkedIn. Там последователите му научават за бедното му детство и живота на собствените му деца. Този тип истории обаче не са по вкуса на всички ползватели на социалната мрежа, тъй като доста често Хедрик получава коментари в профила си от типа: „„Хубава история. Не е за LinkedIn.“
Какво се промени?
„Бях журналист в продължение на 20 години и мога да забележа маркетингова измама и измислен сценарий. Трябва да бъдеш груб, автентичен, за да привлечеш публиката си“, казва Азаде Уилямс, собственик на маркетинговата компания AZK Media
Според нея именно COVID е повлиял на тази промяна. Защото преди пандемията, семейството и работата бяха две отделни понятия – никой от колегите ти не познаваше твоето дете. Но с настъпването на пандемията и zoom срещите, границата между работа и личен живот напълно се разми.
Том Скинър от лондонската маркетингова агенция Go Up се опасява, че новият емоционален тон на LinkedIn е просто „симптом“ на културата на знаменитостите и „общество, което празнува хора, които могат да се саморекламират преди всичко“.
LinkedIn разполага с екип от 200 души, който работи върху истории, насочени към привличане на внимание и ангажиране, като всичко това е в мелницата на компаниите за набиране на персонал, които им плащат за правото да преглеждат автобиографиите на своите членове.
Дан Рот, редакционен директор в централата на Силициевата долина, категорично отрича култивирането на противоречия, за да привлече читателите. „Ние използваме алгоритми, за да определим правилното съдържание за вас, но не насочваме хората в една посока.“
Той също приписва на пандемията промяната в нагласите.
Хората установиха, че получават забележителна обратна връзка, когато говорят за психичното си здраве.“
Алгоритмите на LinkedIn възнаграждават публикации, които провокират ангажираност, дори ако това размива първоначалната идея за набиране на персонал.
Изследователската група Kekst CNC анализира LinkedIn профилите на главни изпълнителни директори в Обединеното кралство, САЩ, Германия и Швеция, отбелязвайки, че 77% от тях публикуват лично съдържание.