Facebook иска милиарди хора във виртуалната реалност
Компанията обяви новите и по-евтини VR шлемове Oculus Go
Facebook полага
последователни усилия да завладее
виртуалната реалност (VR)
и ето че сега компанията обяви нов нишов
продукт. Става дума за автономното
устройство Oculus Go, което
ще бъде пуснато на пазара през 2018 г. То
ще се продава на цена от 199 долара и по
думите на Марк Зукърбърг „това ще е
най-достъпното VR изживяване
досега“, пише BBC.
Facebook пусна първия си хардуерен продукт за виртуална реалност Oculus Rift през март 2016 г., но продажбите му така и не потръгнаха с очакваните темпове. „Ако VR пазарът и сега не стане масов при тази цена, мисля, че може да заключим, че това няма да стане никога“, коментира анализаторът от IDC Джон Дилейни.
Цента на новия хедсет на Facebook е конкурентна на Samsung Gear VR, който се продава за 129 долара. Недостатъкът на южнокорейския продукт обаче е, че той задължително трябва да се използва с най-висок клас смартфони на Samsung, което практически оскъпява преживяването.
Оставайки на темата за виртуалната реалност в контекста на действията на Facebook, преди няколко месеца по време на годишната конференция на компанията Зукърбърг призна за бавното въвеждане на технологията. Още тогава той очерта целта на гиганта да привлече един милиард души към VR средата. Всички са наясно обаче, че това може да се случи само ако компанията създаде първокласно автономно устройство.
И в тази връзка сега тя излиза със своето ново бюджетно предложение Oculus Go. Голямата надежда е, че именно то ще ускори възприемането на виртуалната реалност сред широката общественост.
Според информацията, устройството ще започне да се конструира през ноември тази година. Очаква се то да дойде с по-добри визуални ефекти от конкурентното Gear VR, но няма да може да достигне качеството на изживяването, присъщо на Oculus Rift и Touch.
Бъдещето на технологията обаче остава неясно. Много от VR проектите все още изглеждат прекалено налудничави или сложни за масовия потребител – нещо, което е типично за всички големи идеи. Един от основните страхове по отношение на виртуалната реалност е, че тя води към изолация и е антисоциална. „Всъщност мисля, че е обратното. Всички имаме граници в нашата реалност и отварянето към тези преживявания на повечето от нас не е изолация, а освобождаване“, смята Марк Зукърбърг.