Facebook представи инструмент срещу злоупотреба с профилни снимки
Новата функция ще бъде изпробвана пилотно в Индия

© ECONOMIC.BG / Facebook
~ 2 мин.
Facebook обяви пилотна програма за защита на профилните ни снимки в социалната мрежа, която стартира в Индия. Новият функционален дизайн се нарича Photo Guard и е целта е да спре злонамереното копиране и споделяне на изображения.
Потребителите, които изберат да защитят профила си чрез новата система, могат да бъдат сигурни, че другите няма да могат да изпращат, да споделят или да изтеглят снимката им. Също така ще бъдат предпазени от това непознати да се отбелязват на фотосите им или да правят екранни снимки (screenshots).
Синя рамка около изображението ще обозначава, че човекът е активирал новата функция. От компанията коментират, че засега тя ще е налична за мобилни устройства с Android.
От Facebook обясняват, че са решили да предложат инструмента, след като до тях е достигнала информация от различни индийски социални организации, че има много случаи на жени, които предпочитат изобщо да не качват снимки на лицата си в интернет заради опасения от злоупотреба.
„Въз основа на предварителни тестове научихме, че когато някой добави този допълнителен слой към снимката на профила си, вероятността другите хора да копират картинката намалява с поне 75%“, обяснява продуктовият мениджър на Facebook Араати Соман, цитирана от Venture Beat.
Не е съвсем ясно защо въпросното покритие прави картината по-малко привлекателна за потенциалните крадци, но може да се дължи на факта, че е очевидно, че изображението е откраднато от Facebook и по този начин да се улесни проследяването.
Любопитен е изборът на Индия за тестов пазар, като вероятно това е свързано с усилията на компанията да се възползва от нарастващия интерес на тамошното население към онлайн продукти и услуги. В момента страната е вторият пазар в света по отношение на доставки на смартфони. В тази връзка Индия се разглежда като един от най-големите потенциални пазари за растеж на компанията. Затова и Facebook стратегически е решила да помогне на потребителите да се почувстват сигурни да споделят информация в социалната мрежа, като им даде повече контрол върху снимките.