Facebook тества „CV функция“ и се изправя директно срещу LinkedIn

Компанията все повече опитва да надскочи първоначалния си развлекателен профил

Facebook тества „CV функция“ и се изправя директно срещу LinkedIn
852 ~ 2 мин. четене
Fаcebook, изглежда, обмисля да разшири полето си на действие и да влезе в пряка конкуренция с професионалната социална мрежа за делови контакти LinkedIn. Основаната от Марк Зукърбърг платформа е започнала да тества „CV функция“, става ясно от скрийншот.  

Изображението е било публикувано в Twitter от Мат Навара. По-рано то му е било изпратено от уеб разработчика Джейн Манчън Уонг, която е забелязала появата на функцията в собствения си профил във Facebook. 


Както изглежда, функцията ще дава възможност на потребителите да публикуват информация за професионалния си опит и образование, както и други данни – точно, както в LinkedIn на Microsoft. 

Човек и сега може да описва историята на своя професионален път и обучение във Facebook. Информацията обаче е достъпна директно в акаунта и тук възниква въпросът колко от хората всъщност искат потенциалните им работодатели да разглеждат подробно именно този им потребителски профил? 

Вместо да се притесняват от своите публично оповестени преживявания от личния им живот, сега потребителите ще могат да разчитат, че професионалните им такива ще бъдат отделени самостоятелно в прилежно изглеждащ вид. Идеята на новата функция е човек да има възможност да не споделя с потенциалните си работодатели всякакъв тип информация като лични снимки, актуализация на състояния и прочие. 

Не е ясно колко души в момента имат достъп до опцията за автобиография, нито какви са крайните намерения на Facebook. Социалната мрежа често тества функции сред ограничен кръг потребители и едва впоследствие ги разпространява до по-широка аудитория. Друг път си остава само с експериментите. 

Засега компанията е отказала коментар по темата, пише Business Insider. 

Фактът, че все пак тества подобна опция, свидетелства за това, че Facebook продължава с опитите да надскочи първоначалния си профил на обикновена развлекателна социална мрежа и да навлезе в професионалния сектор. През 2016 г. например компанията представи функцията Facebook At Work, сега наричана Workplace, която по своята същност е модифицирана версия на социалната платформа, предназначена да се използва от офис екипи.  

Досегашната репутацията на Facebook – на компания, която не се свени нито да си заплюва чужди функции ида ги развива в собствените си канали, нито да смазва потенциалните си конкуренти, вероятно трябва да притесни LinkedIn. 
Подкрепи Economic.bg