Facebook тества нова секция за локални новини и събития
Социалната мрежа напоследък развива все повече опциите за локално съдържание

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Facebook иска да улесни намирането на местни новини от проверени източници. Социалната мрежа тества нова секция в своето мобилно приложение – Today In, която се състои изцяло от местни новини, събития и съобщения, пише Re/Code.
Тестовата опция е пусната в 6 американска града и ще може да бъде видяна от потребителите, които са отбелязали във Facebook, че живеят там. В секцията те ще виждат локално съдържание – както новинарско от местните медии, така и за спешни случаи при кризисни моменти от самите власти.
За своята нова функция Facebook използва софтуер за машинно обучение. Местните издатели на новинарски емисии ще бъдат предварително проверявани от одобрявани от екип на компанията, който е под надзора на бившия коментатор на NBC Кембъл Браун.
От информацията става ясно, че това е част от тъй наречения „журналистически проект“ на Facebook. Той бе стартиран от социалната мрежа малко след президентските избори в САЩ, когато компанията си навлече негативни обществени настроения заради разпространението на фалшиви новини в платформата, според мнозина довели до избирането на Доналд Тръмп за държавен глава.

Новата функция практически е поредният опит в борбата на Facebook с невярното съдържание. Въпросът, който мнозина си задават, е дали секцията ще се окаже полезна за медийните издатели. Бидейки част от такава секция в приложението, това може да донесе повече трафик на уебсайтовете и така да им помогне да привличат повече рекламодатели.
Всичко обаче ще зависи от това дали потребителите ще посещават често новата секция. Today In ще се появи в менюто, където Facebook има още десетки други функции, някои от които не особено популярни. Това създава риск човек да забрави и пренебрегне съществуването им.
Прави впечатлени, че напоследък Facebook целенасочено работи по темата „местен“. Неотдавна например лансира опцията Marketplace – платформа, даваща възможност за покупко-продажба на стоки с потребители от околността.
През ноември пък социалната мрежа ребрандира свое приложение за събития и места, като му даде името Facebook Local. В него потребителите могат да намират ресторант или някакво мероприятие в близост.