Facebook все повече се конкурира с LinkedIn
Компанията удвоява усилията си, за да разшири функциите си за директно кандидатстване за работа

~ 2 мин.
Социалната мрежа Facebook съобщи в сряда, че разширява възможностите да се кандидатства за работа директно от платформата в повече от 40 държави, включително Великобритания, Испания и Бразилия, цитира CNN.
Потребителите на мрежата от САЩ и Канада имат възможност да следят публикации за предлагане на работа още през изминалата година. От Facebook заявяват, че са добавени нови инструменти, като например такива за планиране на интервюта и създаване на обява за работно място от мобилни устройства. Търсещите работа също могат да публикуват сигнали за позициите, които търсят.
Компанията LinkedIn, собственост на Microsoft, има повече от 546 млн. потребители от близо 200 държави по света според информация от техния уебсайт.
„Това би могло да бъде заплаха за LinkedIn, ако най-младото поколение получи първите си работни места чрез Facebook и започне да идентифицира платформата като място, за търсене на работа“, заяви Марсело Бълве, вицепрезидент на изследователската фирма CB Insights.
Според скорошно проучване на Morning Consult един на всеки четирима души в САЩ заявява, че е търсил или намерил работа чрез Facebook. Ходът с разширяването на функциите на социалната мрежа има за цел да засегне най-осезаемо местния бизнес.
„Местните фирми укрепват нашите общности и създават повече от 60% от новите работни места. Искаме да помогнем на хората да намерят тези работни места и да помогнем на фирмите да наемат подходящите хора“, коментира Алекс Химел, вицепрезидент на локален клон на Facebook.
Но според Марсело Бълве, това може да помогне на Facebook да създаде нов рекламен пазар в световен мащаб. Все пак за момента специалистът не очаква експанзията на Facebook да въздейства върху бизнеса на LinkedIn, която събира рекламни приходи от по-големи работодатели.