Facebook започва да приоритизира по-бързите сайтове в News Feed-a
Филтрирането стартира от следващия месец

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Facebook иска хората да чувстват интернет по-бърз и използва своята мощ на най-голяма социална мрежа в света, за да постигне това. От следващия месец платформата ще започне да филтрира статиите в News Feed-а, като планира да накаже бавно зареждащите се и да възнагради по-бързите, предава CNET.
„Причината е, че просто хората искат това“, обяснява Грег Мара, продуктов мениджър във Facebook, занимаващ се конкретно с News Feed. Той обяснява, че бавните линкове са едни от най-големите дразнители за потребителите и доказателство за това са данните от подадените във времето обратни връзки към Facebook.
„Разочароващо е, когато линкът отнема твърде дълго време, докато се зареди“, коментира още Мара, допълвайки че причините на компанията да предприеме този хода са наистина основателни.
Проучване на фирмата за технологични консултации Aberdeen Group например установява, че половината от посетителите на уебсайтовете са склонни да се откажат и да го напуснат, ако той не зареди в рамките на 3 секунди.
Сегашният ход на Facebook е стъпка напред към това да накаже бавните сайтове, но всъщност тя не е първата компания, предприела подобни действия. Преди две години например Google промени резултатите в мобилната си търсачка, като реши да показва само страници, изглеждащи добре на малък екран.
При въвеждането на новите стандарти Facebook ще се съобрази както със скоростта на сайта, така и с тази на мрежата на потребителя. Идеята е, че колкото по-бавни са сайтовете, толкова по-надолу в емисията ви с новини ще се намират те. Издателите обаче сами ще трябва да следят за това къде се позиционира тяхната медиа и дали съответства на стандартите за скорост на Facebook.
Връзките към по-бавните сайтове все пак няма да изчезнат, става ясно от думите на Мара. „Ако има сред тях такива, които преценим, че са наистина важни за вас, то ще продължите да ги виждате в News Feed-a си“, обяснява той и допълва, че всичко това е в опит да се отговори на подадената от потребителите обратна връзка.
Обявявайки нововъведенията месец по-рано, Facebook дава време на издателите да направят необходимите промени в сайтовете си. Компанията също така е публикувала в блога си кратки съвети за това как може да се оптимизира скоростта им за мобилни устройства. "Надяваме се, че тази промяна ще помогне на хората да видят повече от това, от което се интересуват", казва Мара.