Финансовите резултати на Facebook: Прилични, но под очакваните
Годината бе трудна за социалната мрежа заради проблеми с лични данни и фалшиви новини

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Тримесечните финансови резултати на Facebook за периода юли-септември разочароваха инвеститорите, пише CNN. Отчетът и реакциите от него идват на фона на турбулентна година, през която компанията трябваше да бори остри проблеми със злоупотреби с лични данни, фалшиви новини и нерегламентирана намеса в изборите.
Отчетите показват, че общият приход на Facebook за третото тримесечие е скочил с 33% до 13.73 млрд. долара. Той обаче така и не оправда очакванията на анализаторите.
Разочарование предизвикаха и данните за потребителите на платформата. Месечните активни ползватели на социалната мрежа за периода до 30 септември възлизат на 2.27 млрд., което представлява увеличение от 10% на годишна база.
Междувременно дневните активни потребители са били средно 1.49 млрд., което представлява 9% ръст спрямо предходната година.
Анализаторите обаче очакваха месечните да достигнат 2.29 млрд., а ежедневните – 1.51 млрд. на брой.
Що се отнася до данните за предходното тримесечие, социалната мрежа е успяла да отбележи ръст. Тогава дневните активни потребители за периода до юни са били 1.47 млрд., а месечните – 2.23 млрд.
Акциите на компанията бяха колебливи по време на търговията във вторник и в края на деня поевтиняха с около 4%.
Не всички новини обаче са лоши. Приходите от 1.76 долара за акция например надминаха очакванията на Wall Street.
Компанията се радва и на популярност в използването на нейните приложения WhatsApp, Instagram и Messenger.
„Предвид всички предизвикателства, пред които Facebook се изправи тази година, това е приличен отчет за приходите“, коментира Дебра Ахо Уилиамсън, главен анализатор в eMarketer.
Facebook влезе в 2018 г. с товар от предходната, когато започнаха главоблъсканиците ѝ с фалшивите новини. Върху компанията се стовариха остри критики, че платформата ѝ служи за разпространението на такива и дори е била използвана през 2016 г. за манипулация от страна на руски тролове по време на президентската кампания в САЩ.
През март 2018 г. пък избухна скандалът с нерегламентираното използване на лични данни от Cambridge Analytica, който отвори въпроси за политиките на Facebook по отношение на сигурността на нейните потребители. Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг попадна в епицентъра на бурята и трябваше да се изправи както пред американските конгресмени, така и пред европейските им колеги.
Последният шамар дойде в края на септември, когато Facebook обяви, че е станала жертва на най-голямата хакерска атака срещу нея. При пробива са били компрометирани данните на близо 30 млн. души.