Ford си гарантира литий за батерии с много нови сделки
Компанията се опитва да догони Tesla
Американският концерн Ford Motor Co разкри в понеделник сключването на няколко нови сделки за доставка на литий за батерии, тъй като се стреми да изпълни целта си да произведе 2 милиона електрически превозни средства до 2026 г. и да догони максимално пазарния лидер в лицето на Tesla.
Ford проведе събитие за инвеститори в понеделник и обясни как планира да печели пари и да увеличи производството на своите електрически превозни средства от следващо поколение, докато работи за справяне със сегашния значителен недостатък на разходите спрямо конкурентите.
Северноамериканските автомобилни производители се надпреварват да осигурят доставки на материали за батерии, за да увеличат производството на електромобили, тъй като търсенето на екологични превозни средства нараства, и да се възползват от данъчните кредити, предлагани от САЩ.
Albemarle Corp и Nemaska Lithium ще доставят литиев хидроксид, основна съставка в катода на литиево-йонни батерии, съответно за период от 5 и 11 години, стана ясно от събитието.
Albemarle ще достави повече от 100 000 метрични тона литиев хидроксид за приблизително 3 милиона бъдещи батерии на електромобили на Ford, съобщи компанията в понеделник.
Акциите на Albemarle се повишиха с 1% в предварителната търговия до 206 долара.
Nemaska Lithium пък е собственост на Investissement Québec, агенцията за икономическо развитие на правителството на Квебек, и Livent. Ford ще бъде първият му клиент.
Вицепрезидентът на Ford Лиза Дрейк каза, че сделката „ни помага да укрепим и намалим риска от нашите планове за снабдяване с ключови минерали, от които се нуждаем, за да направим електромобилите по-достъпни за нашите клиенти в дългосрочен план“.
Литият, ключов компонент в повечето съвременни батерии за електрически коли, има по-висока енергийна плътност, което прави възможно батериите да бъдат компактни и да имат по-висок капацитет за съхранение, което е от решаващо значение за покриване на големи разстояния между зарежданията.
Частната EnergySource Minerals ще доставя литиев хидроксид от обекта Imperial Valley, Калифорния, който се очаква да заработи през 2025 г., а Compass Minerals ще доставя литиев карбонат.
По-рано тази година Ford се присъедини към PT Vale Indonesia и китайската Zhejiang Huayou Cobalt като техен нов партньор в завод за преработка на никел в Индонезия на стойност 4.5 милиарда долара.
Ford заяви, че ще има глобален капацитет за производство на 600 000 електромобила до края на 2023 г.
Американският автомобилен производител в понеделник потвърди прогнозата си за цялата година от 9 до 11 милиарда долара EBITDA и около 6 милиарда долара коригиран свободен паричен поток.
Ford продължава да очаква поделението си за електрически превозни средства да загуби 3 милиарда долара тази година.
Чилийската SQM вторият по големина производител на литий в света след Albemarle, също подписа дългосрочно споразумение за доставка с Ford в понеделник, въпреки че нито една от двете компании не посочи срока на сделката.