Германия търси близо 60 хил. шофьори на камиони
Страната изпитва остър недостиг на работна ръка

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Германия търси десетки хиляди тираджии и съвсем скоро се очакват проблеми с доставките в страната, съобщава Deutsche Welle. Страната изпитва остър недостиг на шофьори на камиони, а според немските организации, занимаващи се с доставки и логистика на товари, местната икономика се нуждае от около 45 000 - 60 000 водачи на големи камиони.
Ниското заплащане е основна причина за отлива на шофьори, както и тежките условия за труд. Не на последно място е увеличаващото се работно време, което шофьорите прекарват далече от дома си. Друг проблем е, че професията е изцяло мъжка и само 1,7% от тираджиите в Германия са жени. Шефовете на фирми се опитват да насърчат жените - шофьори, но за тази цел трябва условията на труд да се подобрят съществено.
Големият недостиг се дължи и на факта, че всяка година в Германия се пенсионират около 30 000 шофьори, а на тяхно място идват не повече от половината. Също така голяма част от заетите в сектора (2/3) са на възраст над 55 години, а тези под 25 години са едва 2,5 %. Ако тенденцията продължи, през 2030 г. немската икономика ще се нуждае от 150 000 водачи на големи камиони.
Ниското заплащане е основна причина за отлива на шофьори, както и тежките условия за труд. Не на последно място е увеличаващото се работно време, което шофьорите прекарват далече от дома си. Друг проблем е, че професията е изцяло мъжка и само 1,7% от тираджиите в Германия са жени. Шефовете на фирми се опитват да насърчат жените - шофьори, но за тази цел трябва условията на труд да се подобрят съществено.
Големият недостиг се дължи и на факта, че всяка година в Германия се пенсионират около 30 000 шофьори, а на тяхно място идват не повече от половината. Също така голяма част от заетите в сектора (2/3) са на възраст над 55 години, а тези под 25 години са едва 2,5 %. Ако тенденцията продължи, през 2030 г. немската икономика ще се нуждае от 150 000 водачи на големи камиони.
Недостиг на тираджии се забелязва не само в Германия, но и в други европейски страни. В същото време обемът на стоките, които се транспортират с камиони, непрекъснато расте, а шофьорите от Полша, Румъния и България не могат да компенсират дефицита на кадри. Прогнозите на британския бизнес не са никак добри и представителите на браншовите организации смятат, че трябва спешно да се подобри имиджът на професията в Германия.