Glovo продължава експанзията си в Европа
Испанският стартъп придобива компания с 400% годишен ръст през 2021 г.

Снимка: Twenty20
Испанският стартъп за доставка по домовете на храна и други продукти Glovo продължава експанзията си в Европа. Компанията обяви придобиването на семейната италианска фирма Socialfood, основана през 2013 г. в Палермо. Това е първото придобиване за Glovo след поглъщането на берлинската компания Delivery Hero.
Придобиването на Socialfood е част от стратегията за разширяване на бизнеса на Glovo в Италия. Самата Socialfood оперира главно в Южна Италия, където доставките регистрират значителен ръст от около 400% през 2021 г.
Това придобиване ни позволява значително да разширим броя на ресторантите, с които работим в Сицилия и Южна Италия“, коментира Елиза Палярани, генерален мениджър на Glovo Italia.
Според испанското издание El Economista Glovo има сключени договори с около 300 ресторанта. Сделката се състои от няколко фази, докато италианската платформа мине под бранда Glovo.
Испанската платформа започна операции в България в началото на миналата година, а през лятото обяви, че купува местния бизнес на foodpanda, част от групата на Delivery Hero.