Google обеща повече прозрачност при рекламите си
Компанията твърди, че е готова да отговори на новите европейски цифрови правила, които влизат в сила в петък

Снимка: Depositphotos
Google ще дава повече информация за таргетираните реклами и ще предостави на изследователите по-голям достъп до данни за това как работят продуктите му. Целта на американския технологичен гигант е да се съобрази с основните правила на Европейския съюз за онлайн съдържанието, съобщи компанията майка Alphabet.
Известен като Акт за цифровите услуги (DSA), той ще наложи по-строги правила върху дейността на Meta Platforms, Microsoft, Twitter, Booking.com, Pinterest, Snapchat, Wikipedia, Zalando и Alibaba и AliExpress поради големия им брой потребители.
DSA ще влезе в сила в петък, 25 август, и изисква от компаниите да направят повече, за да се справят с материалите за сексуално насилие над деца и дезинформацията, да бъдат по-прозрачни по отношение на своите алгоритмични процеси, ботове и таргетирани реклами и да премахнат незаконни, опасни или фалшиви продукти, продавани на техните платформи.
Ние ще разширим Центъра за прозрачност на рекламите, глобално хранилище с възможност за търсене на рекламодатели във всички наши платформи, за да отговорим на специфичните разпоредби за DSA и да предоставим допълнителна информация за таргетираните реклами, показвани в Европейския съюз“, каза Лори Ричардсън, вицепрезидент на Google за доверието и безопасността, цитиран от Reuters.
„Ще увеличим достъпа до данни за изследователи, които искат да разберат повече за това как Google Search, YouTube, Google Maps, Google Play и Google Shopping работят на практика, и провеждат изследвания, свързани с разбирането на рисковете от системно съдържание в ЕС“, каза тя.
Американският технологичен гигант ще предостави и повече видимост на решенията си за модериране на съдържание, ще даде на потребителите различни начини да се свържат с компанията и ще актуализира своите процеси за докладване и обжалване, за да предостави определени видове информация и контекст за решенията си.
Той ще пусне и нов Център за прозрачност, за да могат хората да имат достъп до информация за неговите политики за всеки отделен продукт.