Honda изтегля още автомобили

Вероятният дефект във въздушните възглавници на Takata стана причина милиони возила на различни производители да преминат през сервизите

Honda изтегля още автомобили
188 ~ 2 мин. четене
Автор: Стилиян Гребеничарски

Honda Motors разшири броя на автомобилите, които ще бъдат привикани в сервизните центрове, поради потенциален дефект във въздушните възглавници, съобщава Reuters. Компанията предприема тези действия под заплахата от започване на разследване от властите по сигурността в САЩ.

Третият най-голям производител на автомобили в Япония съобщи, че ще добави неуточнен брой автомобили от модели от 2001 до 2006 г. в програмата си. През сервизи ще преминат возила закупени и регистрирани в райони с висока влажност, където помпите на възглавниците са по-уязвими към разпадане.

Honda обяви, че „не знае до момента да има доказани смъртни случаи или наранявания в нейни превозни средства, в следствие на открития дефект. Поне четири трагични инцидента и над дозина сериозни наранявания, всички с автомобили на Honda, са свързвани с него.

Над 17 млн. автомобила на 10 производителя бяха изтеглени в цял свят, след като стана ясно, че производителят на въздушните възглавници Takata е допуснал потенциален технически проблем, при който продуктът може да се разпадне при активиране, разпръсквайки метални части в купето на автомобила. Honda е най-големият клиент и стратегически партньор за производителя на компонента.

За последните две години компанията организира две големи акции по сервизно обслужване по тази причина - 1 млн. броя през юни и 560 хил. през април 2013 г. Част от тях ще бъдат включени и в настоящата кампания. От 2008 г. 7,6 млн. автомобила на компанията са изтеглени за смяна на въпросната помпа само в САЩ. През сервизи в страната са преминали над 11 млн. броя от различни марки.


Изберете компанията, осигуряваща най-добър "Старт в кариерата"

Подкрепи Economic.bg