HSBC създаде „LinkedIn в глобалната търговия“
Британската банка инвестира в технологичен стартъп, който да свърже производители с доставчици

~ 2 мин.
В първата по рода си инициатива, HSBC Holdings Plc подкрепя технологичен стартъп, който има за цел да свърже малките и средни производители с доставчици на компоненти в различни части на света като част от търговското банкиране, пише Reuters.
Базираната в Хонконг Serai, изцяло собственост на най-голямата европейска банка, започна официални операции миналата седмица и е част от плана на главния изпълнителен директор Джон Флинт да инвестира между 15 и 17 млрд. долара до 2020 г. в технология за стимулиране на растежа.
„Ориентирането в международните пазари, ако сте малка или средна компания, все още е кошмар. А истинският проблем са междуфирмените сделки“, казва Вивек Рамачандран, главен изпълнителен директор на Serai. „Така че, ако сега имаме Facebook за личните си контакти, имате LinkedIn за професионалните контакти, Serai е за вашата компания“, добавя той.
Serai е първата инвестиция на HSBC в небанков технологичен стартъп и може да помогне на банката с централен офис в Лондон и който формира по-голямата част от приходите си в Азия, да получи достъп до нови клиенти за своите банкови услуги.
Глобалните банки увеличават технологичните инвестиции за търговско и транзакционно банкиране - ежедневният бизнес за финансиране на търговията, управлението на паричните средства и улесняване на плащанията - в условията на нарастваща конкуренция и промяна в трансграничните вериги за доставки.Подробности за инвестициите на HSBC в Serai не бяха оповестени.
Рамачандран заяви, че технологичната платформа първоначално ще навлезе за клиентите на HSBC глобално и ще разшири обхвата си по-късно, за да включи производители и доставчици, които не са съществуващите клиенти на банката.
Serai също така ще отпусне малки заеми на някои от базираните в Хонконг малки фирми, за да финансират покупките си, като по-късно планира да пусне пълноценни финансови решения и застраховане на кредити от трети страни.
„Идеята е да се създаде платформа, където купувачите и продавачите се събират заедно“, каза Рамачандран. „Можете да създавате връзки и след това с течение на времето да имате достъп до редица решения“, добавя той.