Hyperloop – транспортът на бъдещето
Технологията е по идея на създателя на Tesla

Няма по-голям проблем от транспорта. Пътуването е
ужасно навсякъде. Общественият транспорт по целия свят е губещ. Няма ефективна
и печеливша метроситема. В Ню йорк се
губят 82 цента на пътник, което за година е 2,2 млрд. долара. Това заяви
изпълнителният директор на Hyperloop Дирк Алборн по време на WEBIT Festival, предаде репортер на Economic.bg.
Той обясни, че в целия свят транспортът е субсидиран. „В Германия държавната субсидия е на стойност е 17 млрд. – почти 5% от БВП. Трябва да променим нещата. Какво е Hyperloop? Като технология представлява капсула, пълна с хора. Тя е в тръба, в която има ниско налягане, има и помпи, който изпомпват въздуха навън и по този начин капсулата може да пътува много бързо с изключително малко енергия”, посочи Алборн. С други думи технологията е магнитно левитиращ вакуумен влак. Цялата система е снабдена с алтернативна енергия, което позволява да се произвежда повече, отколкото се изразходва. Разходите за опериране са много ниски.
„Транспортната система, която работи на този принцип, може да е дори печеливша”, подчерта директорът на Hyperloop.
Компанията се споразумя със словашкото правителство да проучи изграждането на локална система Hyperloop. С новото метро едно пътуване от Братислава до Виена ще отнема осем минути. По план изграждането трябва да приключи до 2020 г. Идеята за метрокапсулата е на Елон Мъск - създателят на Tesla.
„Имало е пневматично метро през 19 век. Първите патенти за подобен тип транспорт са от 1904 г., след това през 60-те години на 20 век са финансирани два проекта за метрото на швейцарското правителство. След това се появихме ние”, отбеляза Алборн. Той изтъкна, че проектът е сложен от гледна точка на инфраструктурата и зависи силно от регулаторите и политиците.
Алборн коментира, че за да се стигне до осъществяване на проекта е трябвало не да създадат просто фирма, а движение. „Трябва да намерите последователи, хора, които се вълнуват от това и искат да помагат. Точно това е груповото финансиране”, подчерта директорът на Hyperloop.